A közlemény szerint ma Budapest utcáin többféle megjelenésű, állapotú autóbusz jár, ami sem városképi, sem azonosíthatósági szempontból nem előnyös. Az elmúlt években minden egyes típusnál eltérő színtervet alkalmazott a BKV, így az Ikarus 200-as buszok sötétkék színe után a 400-as típusnál a zöld is dominánsként került elő, majd a 7/173-as gyorsbuszokon megjelent a piros színezés, végül a buszpark egy része ezüstös fényezést kapott. Időközben türkizkék frankfurti használt buszok, sárga–kék és ezüst brüsszeli csuklósok, színátmenetekkel tarkított szürke–narancssárga–zöld színeket is magukon viselő Ikarus 412-es buszok jelentek meg.
A BKK szerint ez az utasoknak teljesen áttekinthetetlenné tette, mely buszokon érvényes a jegyük, bérletük, és mely közlekedik a BKK megrendelésében. A változással a buszok azonosíthatók lesznek, ami könnyebbséget jelenthet a vidéki, külföldi használók számára abban, hogy megállapítsák: a budapesti közlekedési jeggyel, bérlettel milyen buszokat vehetnek igénybe azokban a megállókban, amelyek közösek például a Volánbusszal vagy a városnéző (hop-on-hop-off) buszokkal. Jelezték, hogy az új árnyalat nem régit vált le, mivel „az elmúlt 20 évben nem volt két busztípus, amit a BKV azonos módon fényezett volna le”.
A társaság arra is kitért, hogy az átszínezésnek nincsenek extra költségei, mert idén a felújítások és a használt buszok honosítása miatt az állomány jelentős részének, mintegy száz busznak az átfestése egyébként is szükséges, valamint át kell festeni az újonnan forgalomba állítani tervezett 150 járatot is. A teljes flotta a tervek szerint négy–öt éven belül lesz egységes.
A BKK tájékoztatása szerint egyelőre forgalomba még nem állt járműveken tesztelik a színt, végleges döntés csak ezt követően születhet az árnyalatról.