A céggel 2006-ban kötöttek szerződést a 2-es és a 4-es metróvonal szerelvényeinek gyártására. Eszerint az Alstom 22 szerelvényt gyárt a 2-es vonalra és 15+7 automata szerelvényt a 4-esre, összesen 264 millió euróért. Az első szerelvény Budapestre 2009 februárjában érkezett meg.
Nem volt biztonságos
Az Alstom által 2009 áprilisában megkezdett típusvizsgálati tesztek során számos műszaki problémát találtak, ezek kijavítása után a cég benyújtotta a végleges típusengedély iránti kérelmét. Az Alstom szerint a fékrendszer Európában széles körben alkalmazott, ezért mentesítést kért a magyar jogszabály alól. A Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) 2010 júliusában közölte, nem adta meg a végleges típusengedélyt, mert nem jogerős álláspontjuk szerint nem bizonyosodott be, hogy a fékrendszer megfelel a jogszabályban előírtaknak és az előírt biztonsági szintet képviseli.
Miután az NKH másodfokon, jogerősen is elutasította a Metropolis szerelvények végleges típusengedélyének kiadását, a BKV 2010. október 20-án felmondta az Alstommal kötött szerződést. A cég álláspontja szerint a francia vállalat nem tett meg minden tőle elvárhatót a szerződés teljesítése érdekében, ezért a BKV bejelentette az 50 százalékos előleg kifizetésére és a jó teljesítésre vonatkozó bankgaranciák lehívását, valamint kötbérigényét.
Végül mentességet kapott az Alstom
A másodfokon eljáró versailles-i bíróság 2011 júniusában jogerősen a BKV-nak adott igazat, vagyis a BKV lehívhatta a bankgaranciát, 30 milliárd forintot. A döntés után Tarlós István és Patrick Kron, az Alstom csoport elnök-vezérigazgatója tárgyalásokat kezdett az ügy megoldása érdekében, és 2011 júliusában megállapodtak, majd a Fővárosi Közgyűlés is elfogadta a szerződés módosítását. A szerződés végül augusztus 15-én lépett újra hatályba, az Alstom novemberben megkapta a mentességet a magyar jogszabályok alól az általa használt fékrendszerrel kapcsolatban, majd március 24-ig a szerelvény lefutotta az NKH által előírt tartampróbát.
Ez után a hatóság június 4-én úgy döntött, megadja a végleges típusengedélyt az Alstom Metropolis szerelvénynek, mivel az eljárás során mérésekkel, szakértői vizsgálatokkal megállapították, hogy az alkalmazott fékrendszer megfelel az Országos Vasúti Szabályzatban előírt biztonsági szintnek, és a tartampróba alatt bebizonyosodott, hogy a szerelvény biztonságosan üzemeltethető.

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.