Lecsapott a vihar a fővárosra, másodfokú riasztás van érvényben

Az Országos Meteorológiai Szolgálat másod, vagyis narancs fokozatúra mérsékelte a heves zivatar riasztást.

TK
2012. 07. 19. 22:28
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Viharvadászok Egyesülete az mno.hu-t úgy tájékoztatta, hogy a Budapestet elért vihar, már csak egy szupercella-maradvány, amely ennek ellenére hozhat heves esőt. A Szupercella.hu. egyébként Ausztriában járt, ahol az ítéletidő teljes erejéből tombolt, elmondásuk szerint hatalmas szélviharral és jégesővel találkoztak.

Betört a hidegfront hazánkba, melyet heves zivatarok, óránkénti 90 kilométeres erősséget is meghaladó széllökések, felhőszakadás és jégeső is kísérhet, akár 2 centiméteresnél is nagyobb jégdarabokkal. A fővárosra este kilenckor csapott le az ítéletidő, heves esővel és villámlással. Az idokep.hu információi szerint 97 km/h-s szelet mért az óriási budapesti viharban az OMSZ.

Az OKF közleménye szerint Pest, Nógrád, Heves, Borsod-Abaúj-Zemplén, Szabolcs-Szatmár-Bereg, Hajdú-Bihar, Bács-Kiskun, Jász-Nagykun-Szolnok, Csongrád és Békés megye térségében továbbra is előfordulhat helyenként heves zivatar. A heves zivatarokat ezeken a területeken helyenként 90 kilométeres óránkénti sebességet meghaladó széllökések és nagy méretű jég kísérheti.

Több vonalon megindult a közlekedés

Újra indít és fogad vonatokat a Budapest-Nyugati pályaudvar és több vonalon is megindult a közlekedés, amelyet előzőleg a főváros felett átvonuló vihar nehezített – közölte a Mávinform. A közlemény szerint megindult a vasúti közlekedés az esztergomi, a váci, a szobi, a ceglédi, a szegedi és a lajosmizsei vonalon. A Budapest–Pusztaszabolcs–Pécs vasútvonal Érd–Százhalombatta közötti szakaszán kidőlt fa, Százhalombatta és a Dunai Finomító között a felsővezeték-hálózat zárlata akadályozta a vasúti közlekedést. Ezeken a szakaszokon is járnak már a vonatok.

Újra közlekednek a járatok a Budapest–Hatvan–Miskolc vasútvonal Hort-Csány–Kál-Kápolna közötti szakaszán, valamint a Hort-Csány és Hatvan között kora este történt baleset helyszínelése is befejeződött, így ezeken a szakaszokon is megindult a vasúti közlekedés. A Budapest–Kunszentmiklós-Tass–Kelebia vasútvonalon Kunszentmiklós-Tass és Soroksár között ugyanakkor még tart a vihar utáni kármentesítés. Itt a munkálatok végéig Soroksár és Kunszentmiklós-Tass között autóbuszok szállítják a vonattal utazókat – áll a közleményben.

Nem működnek a jelzőlámpák

Az MTI információi szerint a fővárosban a X. kerületben egy nagyméretű hirdetőtáblát döntött ki a szél, a IX. kerületben pedig egy fa dőlt rá egy autóra. Budapesten több nagyobb kereszteződésben nem működnek a jelzőlámpák, így a Hungária körút és a Kerepesi út, valamint az Üllői út és a Határ út találkozásánál sem.

Magas és hosszú hullámok jöhetnek

A Balatonnál másodfokú, a Tisza-tónál és a Velencei tónál elsőfokú viharjelzés van érvényben. Másodfokú viharjelzés esetén magas és hosszú hullámokra kell számítani, emiatt csónak és vitorlás nem közlekedhet a vízen. Az elsőfokú viharjelzés pedig azt jelenti, hogy magas, illetve tornyosuló hullámokra kell felkészülni, emiatt a csónakok a parttól csak kétszáz, vitorlások ötszáz méterre közlekedhetnek.

33 fok

Darányi Mariann meteorológus korábban azt mondta: mivel a hidegfront a déli, délkeleti megyéket később éri el, ott a napi középhőmérséklet pénteken 25 fok felett alakulhat. Ennek megfelelően az Országos Meteorológiai Szolgálat péntekre Csongrád és Békés megyére elsőfokú figyelmeztetést adott ki. Pénteken a legmagasabb nappali hőmérséklet országszerte 23-33 fok között alakul. A csütörtöki legalacsonyabb éjszakai hőmérséklet 13, 18 fok között alakul.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.