Az utasszállító ezt megelőzően Románia légterében nem létesített rádiókapcsolatot, így az olaszországi NATO-parancsnokság a magyar vadászgépek készenlétének fokozását, majd alfa riasztását rendelte el.
A JAS-39 típusú Gripenek 12 óra 38 perckor szálltak fel, s néhány percen belül elfogták az utasszállítót, amelyet ezt követően a magyar légtér északnyugati határa felé kísértek a levegőben.
A légtérből való kilépése előtt egy perccel az utasszállító végül bejelentkezett a magyar légi irányításhoz, majd 13 óra előtt elhagyta az országot. A vadászgépek riasztására a magyar légtér védelme és a magyar állampolgárok biztonsága érdekében volt szükség.
Hollandiában csak vaklárma volt
A pilóta és az irányítótorony közötti kommunikációs hiba miatt nemrég Hollandiában két F16-os vadászgép hozott le egy Malagából Amszterdamba tartó járatot a holland főváros repterére, a Schipolra. Miután leszálltak, a holland biztonsági szolgálat emberei azonnal körbevették a repülőt, a rendőrség eleinte azt hitte, túszejtő akcióról van szó.
– Megszakadt a rádiókapcsolat a repülőgép és a légi irányítás között. A holland biztonsági előírások szerint pedig ilyen esetekben a légierő vadászgépeinek kell lekísérnie az érintett repülőt – számolt be róla akkor a holland NOS televízió riportere.
Később azonban kiderült, hogy vaklárma volt az egész, az utasok elhagyhatták a gép fedélzetét.