Székesfehérvár visszakéri a repülőteret

Székesfehérvár önkormányzata visszakéri a börgöndi repülőtér területét a Biggeorge’s-NV Zrt.-től, miután évek óta nem kezdődött el a terület fejlesztése.

NT
2012. 10. 12. 11:06
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Cser-Palkovics András fideszes polgármester a zárt ülésen meghozott döntéssel kapcsolatban elmondta: évek óta nem történt semmilyen érdemi előrelépés a repülőtér ügyében, az építkezést el sem kezdte az Alba Airport Kft. Az önkormányzat tovább folytatná a befektetővel megkezdett tárgyalásokat, peren kívül szeretnének megállapodni, elkerülnék az évekig tartó pereskedést.

Hangsúlyozta, azt kérik a Biggeorge’s-NV Zrt. befektető cégtől, hogy a repülőteret és a mellette ipari parkká átminősített területet térítésmentesen adja vissza. Ez egyben a felek közötti elszámolást is jelentené, vagyis nem lenne további követelésük egymással szemben. Elmondta, amennyiben nem sikerül megegyezniük, megteszik a szükséges jogi lépéseket, elsősorban az elmaradt beruházás miatti kötbérigényt kívánják érvényesíteni.

A polgármester hozzátette: lehetőséget adnak a befektetőnek arra, hogy a közgyűlés előtt kifejthesse álláspontját. A területtel kapcsolatos elképzeléseikről nem nyilatkozott, majd az önkormányzat tulajdonosként később döntene róla. Az MTI szerette volna megszólaltatni az üggyel kapcsolatban a befektető céget is, ám a Biggeorge’s-NV Zrt. részéről Nyíri Viktort nem sikerült telefonon utolérni.

A börgöndi repülőtér egy korábbi katonai reptér helyén, összesen 300 hektárnyi területen valósult volna meg az eredeti tervek szerint mintegy 15 milliárd forintos költséggel. 2008 szeptemberében arról tájékoztatta a Biggeorge’s-NV Zrt. az MTI-t, hogy megindulhat az építkezés az Alba Airporton, miután a nemzetközi repülőtér megkapta a jogerős létesítési engedélyt. A tájékoztatás szerint 2010 első felében nyílt volna meg a nemzetközi repülőtér, amely elsősorban fapados és charter-gépeket szolgált volna ki.

A cég eredeti tervei szerint az Alba Airport lett volna Ferihegy után az ország második legnagyobb légikikötője. A jobb kihasználtság és a biztosabb megtérülés érdekében a légikikötő mellett mintegy 110 hektáron üzleti és ipari parkot létesítettek volna. A repülőtér egy korábbi nyilatkozat szerint üzembe helyezésekor 300, a második ütemben tervezett logisztikai bázis és technológiai park létrehozását követően további 700 munkahelyet biztosított volna. Az Alba Airport részben a székesfehérvári és az abai önkormányzat, illetve a  Biggeorge’s-NV Zrt. tulajdona.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.