150 ilyen busz áll forgalomba Budapesten

Bemutatta a gyártó a Budapestre jövő májustól érkező Mercedes Benz Citaro autóbuszt kedden Budapesten; a modellből 150 áll forgalomba fél éven belül a főváros több vonalán.

BuL
2012. 12. 18. 19:47
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Uray Dóra, a Mercedes-Benz autóbusz értékesítési vezetője a Szent István-bazilika előtt leállított Citaro buszban tartott sajtótájékoztatóján elmondta, hogy Budapestre a szóló buszok három, a csuklósok négyajtós kivitelben érkeznek. Az előbbi 66, utóbbi 102 ember szállítására alkalmas. A budapesti igényeknek megfelelően a klíma mellett nyitható ablakok is lesznek, a sofőrfülke zárt lesz, a biztonságot belső és külső térfigyelő kamerák segítik.

A szólóban egy, a csuklósban pedig három TFT monitor gondoskodik az utastájékoztatásról. A járműveket fokozatmentes automata váltóval szerelik, a beépített motorok az Euro V-nél magasabb, EEV (enhanced environmentally friendly vehicle) károsanyag-kibocsátási normáknak felelnek meg.

 

Bár a beszerzés 150 buszra szól, a BKK számára szolgáltató VT Transman 159 járművet vásárol, 4 szóló és 5 csuklós tartalékba kerül. Listaáron a szóló buszok ára darabonként 245 ezer euró, a csuklósoké 350 ezer euró, de a flottabeszerzésnél az értékesítő kedvezményes árat biztosított. Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója kérdésre válaszolva elmondta, a 150 busznak mindennap forgalomban kell lennie, ellenkező esetben kötbérezik a szolgáltatót.

Az 5-ös és a 7-es vonalán

Hangsúlyozta, a beszerzéssel lehetővé válik a „kohószökevény” járművek leselejtezése. Májustól havonta ötven busz érkezik majd Budapestre. Pontos vonalkiosztás egyelőre nincs, de a 7-es buszcsalád vonalain (7, 7E, 173, 173E, 178) több tucat Citaro teljesít majd szolgálatot, ezenkívül az 5-ös vonalon is biztosan közlekednek majd a régi járművekkel vegyesen.

Dósa Mátyás, a VT Transman ügyvezetője azt mondta, 17 gyártóval tárgyaltak a beszerzés előtt, ezek között a legnagyobb európai, török és magyar gyártók is voltak. Azért a Mercedesre esett a választás, mert a bankok ezt tartották finanszírozhatónak, minősége pedig olyan magas, amivel a 8 éves szerződést „jó kondíciókkal” ki tudják tölteni. A karbantartás egy részét a VT Transman, másik részét pedig a Mercedes végzi majd.

Ingo Sven Fröhlich, az Evubus Hungária Kft. ügyvezetője azt mondta, áprilistól már elkezdik a buszok leszállítását, a szűk határidő miatt a Neu Ulm-i és a mannheimi gyárukban is zajlik már a járművek gyártása. Hozzátette: a Citaro 2 Budapesttől kapta eddigi legnagyobb megrendelését. A Mercedes Citaro egyik bemutató darabja az adventi időszakban a Szent István-bazilika előtti téren áll, kívül és belül is bárki megtekintheti.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.