Orbán: Nyolc évet kellett várnunk erre

A világ legmodernebb járműveiként mutatta be a Hősök terén Orbán Viktor az új Mercedes Citaro 2-eseket. Hozzátette: néhány éve még nokiás dobozokról beszéltünk, ma meg már új buszokról.

2013. 04. 30. 7:33
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A kormányfő megjegyezte, a Mercedes a magyar kormány stratégiai partnere, és kiváló buszokat gyárt. „Ez a típus 2013-ban az év busza lett a szakmai zsűri döntése alapján, úgy gondolom, a fővárosiak megérdemlik, hogy a világ legmodernebb járműveivel közlekedjenek” – tette hozzá.

A BKK kalkulációi szerint a budapesti buszokon naponta 1,91 millió felszállást regisztrálnak, 15 percet töltünk rajtuk átlagosan, s a járművek egy nap alatt összesen hétszer kerülik meg a földet.

„Itt mi buszokat nézünk, de többet látunk, mint egyszerű közlekedési eszközöket. Más szelek fújnak, mint korábban, a város kezdi visszanyerni életkedvét és életerejét. Néhány éve még nokiás dobozokról beszéltünk, ma meg már új buszokról” – mondta a kormányfő, hozzátéve: Budapest és az ország vezetése akar és képes is együttműködni, korábban ez két évtizeden át nem így volt, „a főváros dackorszakba merevedett”, most „ugyanabba az irányba húznak a lovak”.

Emlékeztetett: lassan két éve írták alá a Budapest 21 szerződést, amellyel „a természetes állapot helyreáll”, az ország részt vállal Budapest nagy fejlesztéseiben. „Budapest akkor lesz büszke főváros, ha nagy dolgokra vállalkozik, a város is többre képes annál, amit korábban mutatott” – fogalmazott. Külön aláhúzta, hogy Tarlós István polgármesterként milyen heroikus munkát végez a múlt örökségének felszámolása terén, ráadásul az előrelépés feltételeinek megteremtésén is munkálkodik, amit ez az ötven busz is jelképez.

Figyelmeztetett: erős és sikeres főváros nélkül nincs erős és sikeres Magyarország, hisz a gazdasági teljesítmény 40 százalékát itt érik el. „Budapest pedig nem csak a budapestieké, hanem minden magyar emberé, amire büszkék akarunk lenni” – zárta szavait Orbán Viktor.

Tarlós István a Hősök terén elmondta, a Budapest 21 megállapodás értelmében a 2014–20 közti nemzeti fejlesztési tervbe beépülnek a fővárosi fejlesztések, így a közösségi buszközlekedés is. „A budapestiek 55 százaléka használ közösségi közlekedési eszközt, 45 százalékuk busszal jár. A járművek egy év alatt 86 millió kilométert futnak. Sajnos elképesztő módon hagyták leromlani a buszok állapotát, hét év után viszont végre új buszok állnak forgalomba” – húzta alá a budapesti főpolgármester.

Összesen 150 jó minőségű járművel újítják meg Budapest közlekedését, ebből most ötven új busz áll forgalomba. A teljes buszpark 1500 járműből áll, ebből 785 darab húsz évnél idősebb.

A városvezető megjegyezte, az újonnan beállított buszokat a VT-Transman üzemelteti. „A Mercedes Citarók közül eddig mintegy 30 ezret gyártottak a világon, fokozottan környezetkímélő járművekről van szó. Az utastér világítását energiatakarékos ledlámpák biztosítják. Oxfordban, Manchesterben is ilyen buszok üzemelnek” – sorolta. A járműveket három ütemben, május, június és július 1-jével helyezik forgalomba. „Elmozdulunk végre a kilátástalan állapotból” – zárta szavait Tarlós.

A BKK kedd reggeli közlése szerint a Mercedes–Benz Citaro 2-es autóbuszok 12 és 19 óra között, tehát a felvonulás után várják az érdeklődőket a Hősök terére, ahol mindenki megtekintheti őket. Az autóbuszok felvonulása az Oktogon – Andrássy út – Deák Ferenc tér – Károly körút – Astoria – Erzsébet híd – Apród utca – Lánchíd utca – Clark Ádám tér – Alagút – Attila utca – Vérmező út – Margit körút – Margit híd – Szent István körút – Nyugati tér – Váci út útvonalon tekinthető meg. „A buszok által érintett útvonalon, kérjük, fokozott figyelemmel vezessenek, mivel a buszoszlop elhaladása idején torlódások várhatók” – közölte a BKK.

Május 1-jén, szerdától kezdenek fokozatosan forgalomba állni a 2012 őszén a Fővárosi Önkormányzat közlekedésszervezője, a BKK által lefolytatott buszüzemeltetési tender eredményeként Budapestre érkező Mercedes–Benz Citaro 2 típusú autóbuszok. A fővárosi utazóközönség hosszú évek után utazhat ismét új, teljesen alacsonypadlós, légkondicionált, az európai standardoknak megfelelő járműveken, ezáltal hosszú hanyatlás után új korszak kezdődhet a budapesti buszközlekedésben.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.