A kormányfő megjegyezte, a Mercedes a magyar kormány stratégiai partnere, és kiváló buszokat gyárt. „Ez a típus 2013-ban az év busza lett a szakmai zsűri döntése alapján, úgy gondolom, a fővárosiak megérdemlik, hogy a világ legmodernebb járműveivel közlekedjenek” – tette hozzá.
A BKK kalkulációi szerint a budapesti buszokon naponta 1,91 millió felszállást regisztrálnak, 15 percet töltünk rajtuk átlagosan, s a járművek egy nap alatt összesen hétszer kerülik meg a földet.
„Itt mi buszokat nézünk, de többet látunk, mint egyszerű közlekedési eszközöket. Más szelek fújnak, mint korábban, a város kezdi visszanyerni életkedvét és életerejét. Néhány éve még nokiás dobozokról beszéltünk, ma meg már új buszokról” – mondta a kormányfő, hozzátéve: Budapest és az ország vezetése akar és képes is együttműködni, korábban ez két évtizeden át nem így volt, „a főváros dackorszakba merevedett”, most „ugyanabba az irányba húznak a lovak”.
Emlékeztetett: lassan két éve írták alá a Budapest 21 szerződést, amellyel „a természetes állapot helyreáll”, az ország részt vállal Budapest nagy fejlesztéseiben. „Budapest akkor lesz büszke főváros, ha nagy dolgokra vállalkozik, a város is többre képes annál, amit korábban mutatott” – fogalmazott. Külön aláhúzta, hogy Tarlós István polgármesterként milyen heroikus munkát végez a múlt örökségének felszámolása terén, ráadásul az előrelépés feltételeinek megteremtésén is munkálkodik, amit ez az ötven busz is jelképez.
Figyelmeztetett: erős és sikeres főváros nélkül nincs erős és sikeres Magyarország, hisz a gazdasági teljesítmény 40 százalékát itt érik el. „Budapest pedig nem csak a budapestieké, hanem minden magyar emberé, amire büszkék akarunk lenni” – zárta szavait Orbán Viktor.
Tarlós István a Hősök terén elmondta, a Budapest 21 megállapodás értelmében a 2014–20 közti nemzeti fejlesztési tervbe beépülnek a fővárosi fejlesztések, így a közösségi buszközlekedés is. „A budapestiek 55 százaléka használ közösségi közlekedési eszközt, 45 százalékuk busszal jár. A járművek egy év alatt 86 millió kilométert futnak. Sajnos elképesztő módon hagyták leromlani a buszok állapotát, hét év után viszont végre új buszok állnak forgalomba” – húzta alá a budapesti főpolgármester.
Összesen 150 jó minőségű járművel újítják meg Budapest közlekedését, ebből most ötven új busz áll forgalomba. A teljes buszpark 1500 járműből áll, ebből 785 darab húsz évnél idősebb.
A városvezető megjegyezte, az újonnan beállított buszokat a VT-Transman üzemelteti. „A Mercedes Citarók közül eddig mintegy 30 ezret gyártottak a világon, fokozottan környezetkímélő járművekről van szó. Az utastér világítását energiatakarékos ledlámpák biztosítják. Oxfordban, Manchesterben is ilyen buszok üzemelnek” – sorolta. A járműveket három ütemben, május, június és július 1-jével helyezik forgalomba. „Elmozdulunk végre a kilátástalan állapotból” – zárta szavait Tarlós.
A BKK kedd reggeli közlése szerint a Mercedes–Benz Citaro 2-es autóbuszok 12 és 19 óra között, tehát a felvonulás után várják az érdeklődőket a Hősök terére, ahol mindenki megtekintheti őket. Az autóbuszok felvonulása az Oktogon – Andrássy út – Deák Ferenc tér – Károly körút – Astoria – Erzsébet híd – Apród utca – Lánchíd utca – Clark Ádám tér – Alagút – Attila utca – Vérmező út – Margit körút – Margit híd – Szent István körút – Nyugati tér – Váci út útvonalon tekinthető meg. „A buszok által érintett útvonalon, kérjük, fokozott figyelemmel vezessenek, mivel a buszoszlop elhaladása idején torlódások várhatók” – közölte a BKK.
Május 1-jén, szerdától kezdenek fokozatosan forgalomba állni a 2012 őszén a Fővárosi Önkormányzat közlekedésszervezője, a BKK által lefolytatott buszüzemeltetési tender eredményeként Budapestre érkező Mercedes–Benz Citaro 2 típusú autóbuszok. A fővárosi utazóközönség hosszú évek után utazhat ismét új, teljesen alacsonypadlós, légkondicionált, az európai standardoknak megfelelő járműveken, ezáltal hosszú hanyatlás után új korszak kezdődhet a budapesti buszközlekedésben.