Átmenetileg a vonaton is árul pótjegyet a MÁV

A MÁV felkészült a gyors- és sebesvonati pótjegy bevezetésével együtt járó, szerdán esedékes átállásra – közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) infrastruktúráért felelős államtitkára kedden Budapesten, sajtótájékoztatón.

BuL
2013. 05. 14. 13:25
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Völner Pál elmondta: a kiemelt kategóriájú vonatokon már eddig is léteztek pót- és helyjegyek, például az inter- és eurocity, valamint railjet járatokon; most ezek köre bővül. Az eddigi 200 járat, amelyre pótjegy váltása volt kötelező, további 200-zal bővül május 15-ével. A pótdíj mértéke 100 kilométerig 150 forint, e távolságon felül sávosan emelkedik, és 500 kilométernél éri el 735 forintos maximumot – közölte az államtitkár. Megjegyezte: az ügyről egyeztetések folytak a napokban a Fidesz-frakció és a szaktárca között. A frakció kifogása a pótdíjrendszer bevezetésével kapcsolatban az volt, hogy ha differenciált árképzésről beszél a MÁV, akkor az alacsony színvonalú szolgáltatás esetében is érvényesíteni kell a különbséget. A pluszpénzt jármű-felújítási programra szedi be a nemzeti vasúttársaság, vagyis az összegből az e járatokon közlekedő kocsikat újítja fel, mintegy 300-at.

Elfogadva a Fidesz-frakció érvelését, a MÁV június 1-jéig kidolgozza a 15 legalacsonyabb komfortfokozatú vonalon – ami mintegy 100-120 járatot érint – a 15 százalékos árcsökkentésre vonatkozó feltételeket.

A bérletesekre nem vonatkozik a pótjegyváltási kötelezettség – mondta Völner Pál. Emlékeztetett, hogy vannak olyan kedvezményezett csoportok – mint például a 3 és 6 év közötti gyerekek vagy a 65 év feletti nyugdíjasok –, melyek tagjai ingyenesen, jegy nélkül utazhatnak. Nekik a pótjegyre vonatkozóan a továbbiakban egy nagyon kedvezményes árú, 1500 forintos havi bérlet megvásárlására lesz lehetőségük. Hozzátette: a vasúti járatoknak több mint 80 százaléka továbbra sem lesz pótjegyköteles Magyarországon, így maga a közlekedési struktúra és a kedvezményrendszer szerkezete lényegében nem sérült.

Ismert, 2002 és 2010 között a Magyarországon a vasúti jegyárak 140 százalékkal emelkedtek. Az utóbbi három évben ezen a területen nem volt áremelés. A most bevezetett pótdíjból származó többletbevételt célzottan az utasok érdekében használja fel a MÁV. Július végéig azok, akik nem tudják megváltani a pótjegyet az állomásokon, a kalauzoknál is megvehetik a vonatokon a pótjegyet, szankció nélkül. Többször megerősítették: a vasúttársaság a többletbevételt kizárólag a szolgáltatási színvonal emelésére fordíthatja.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.