E-útdíj: stabilizálódott a helyzet

A hétfői nehézségek után kedden már rendben működött az e-útdíj-rendszer, és a határátkelőkön is folyamatos a forgalom.

PR
2013. 07. 02. 19:35
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Kibédi-Varga Lajos hangsúlyozta: a problémák megoldódtak, a fogalom zavartalan. „Minden nagy rendszer indulása okozhat nehézségeket, emellett az informatikai rendszert egy külső támadás érte, amit az informatikusok sikeresen elhárítottak. Emiatt tegnap voltak kisebb üzemszünetek, azóta azonban stabilizálódott a helyzet, és beállt az üzemszerű működés” – mondta.

A legfrissebb adatok szerint a forgalmi fennakadások megszűntek a határállomásokon is, ahol hétfő reggelre több kilométeres sorokban torlódtak fel a belépésre érkező kamionok. Kedden az értékesítési pontokon és az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt. ügyfélszolgálati irodáiban meg lehet vásárolni a viszonylati jegyeket, fedélzeti eszközzel történő önbevalláshoz pedig fel lehet tölteni a folyószámla-egyenleget – tette hozzá. Az illetékes szóvivő elmondta: jelenlegi adataik szerint 17 900 regisztrált ügyfelük van. Emellett 68 500 járművet és 10 600 fedélzeti eszközt rögzítettek rendszerükbe eddig. Röszkén a sajtótájékoztatóval egy időben több segítő is dolgozott a határátkelőn. A kamionosok tőlük kaphatnak információkat az útdíjjal kapcsolatban.

Az egyik szerb kamionos azt mondta, érthető az útdíj bevezetése, és jó, hogy vannak segítők a határátkelőn, akik tájékoztatják az utazókat, de talán több ember kellene, aki a kamionosok anyanyelvén tudna információval szolgálni. Egy magyar kamionos, Kovács Tamás arról beszélt: még nem tudja, hogyan működik pontosan a rendszer, de sokan a némethez hasonlítják. Ha azonban megismerik a működését, nem lehet probléma. Tudomása szerint egy Röszke–Hegyeshalom út mintegy 30 ezer forintba kerül. Szerinte a tranzitforgalomra ez hatással lehet, hiszen azoknak, akik eddig átutazásra – akár kis kerülővel is – használták a magyar utakat, már nem fogja megérni erre jönni, hiszen nem lesz olcsóbb a környező országoknál.

A mintegy 6500 kilométernyi magyarországi úthálózaton érvényes elektronikus fizetési rendszerben a 3,5 tonnát meghaladó össztömegű tehergépjárművek után kell a megtett úttal arányos díjat fizetni július 1-jétől.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.