E-útdíj: stabilizálódott a helyzet

A hétfői nehézségek után kedden már rendben működött az e-útdíj-rendszer, és a határátkelőkön is folyamatos a forgalom.

PR
2013. 07. 02. 19:35
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Kibédi-Varga Lajos hangsúlyozta: a problémák megoldódtak, a fogalom zavartalan. „Minden nagy rendszer indulása okozhat nehézségeket, emellett az informatikai rendszert egy külső támadás érte, amit az informatikusok sikeresen elhárítottak. Emiatt tegnap voltak kisebb üzemszünetek, azóta azonban stabilizálódott a helyzet, és beállt az üzemszerű működés” – mondta.

A legfrissebb adatok szerint a forgalmi fennakadások megszűntek a határállomásokon is, ahol hétfő reggelre több kilométeres sorokban torlódtak fel a belépésre érkező kamionok. Kedden az értékesítési pontokon és az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt. ügyfélszolgálati irodáiban meg lehet vásárolni a viszonylati jegyeket, fedélzeti eszközzel történő önbevalláshoz pedig fel lehet tölteni a folyószámla-egyenleget – tette hozzá. Az illetékes szóvivő elmondta: jelenlegi adataik szerint 17 900 regisztrált ügyfelük van. Emellett 68 500 járművet és 10 600 fedélzeti eszközt rögzítettek rendszerükbe eddig. Röszkén a sajtótájékoztatóval egy időben több segítő is dolgozott a határátkelőn. A kamionosok tőlük kaphatnak információkat az útdíjjal kapcsolatban.

Az egyik szerb kamionos azt mondta, érthető az útdíj bevezetése, és jó, hogy vannak segítők a határátkelőn, akik tájékoztatják az utazókat, de talán több ember kellene, aki a kamionosok anyanyelvén tudna információval szolgálni. Egy magyar kamionos, Kovács Tamás arról beszélt: még nem tudja, hogyan működik pontosan a rendszer, de sokan a némethez hasonlítják. Ha azonban megismerik a működését, nem lehet probléma. Tudomása szerint egy Röszke–Hegyeshalom út mintegy 30 ezer forintba kerül. Szerinte a tranzitforgalomra ez hatással lehet, hiszen azoknak, akik eddig átutazásra – akár kis kerülővel is – használták a magyar utakat, már nem fogja megérni erre jönni, hiszen nem lesz olcsóbb a környező országoknál.

A mintegy 6500 kilométernyi magyarországi úthálózaton érvényes elektronikus fizetési rendszerben a 3,5 tonnát meghaladó össztömegű tehergépjárművek után kell a megtett úttal arányos díjat fizetni július 1-jétől.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.