Négy Alstom metrókocsinál tapasztaltak keréklaposodást

Az Alstom szerint a 2-es vonalon futó száztíz Alstom Metropolis metrókocsiból összesen négynél tapasztaltak keréklaposodást, amelynek okát a BKV-val együtt jelenleg is vizsgálják.

TK
2013. 08. 22. 17:41
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Metróért Egyesület szerdán azt közölte Facebook-oldalán, hogy valamennyi forgalomban lévő Alstom metrókocsinál tapasztalták ezt a hibajelenséget.

Az Alstom az MTI megkeresésére csütörtökön cáfolta, hogy valamennyi kocsi érintett lenne. Közlésük szerint négy kocsi egyes kerekein figyeltek meg keréklaposodást, ennek okát a BKV-val közösen vizsgálják. Hozzátették, hogy egyedi hibáról van szó, amely az utasok biztonságát nem veszélyezteti.

A Metropolis szerelvények eddig összesen 1,2 millió kilométert tettek meg, minden szerelvény átlagosan 53 ezer kilométert futott az alagútban, a kerekek úgynevezett simítóesztergálása 90 ezer kilométerenként esedékes. A négy érintett kocsin ezt az Alstom előbbre hozta, és térítés nélkül javítja.

Gulyás Attila, a BKV metrós szakszervezetének vezetője az MTI-nek szintén cáfolta, hogy az összes szerelvény érintett lenne. Mint mondta, információi szerint pár kocsin figyeltek csak meg laposodást, illetve volt olyan is, amelyen ehhez a hibajelenséghez hasonló hangok voltak, de később kiderült, hogy azt más okozza.

Elmondása szerint a kerekek laposodása akkor fordul elő, ha azok állóra fékezés közben megcsúsznak, a hiba nem futásteljesítményhez vagy korhoz kötött. Az Alstom szerelvényein blokkolásgátló (ABS) is működik, amely gátolja a kerekek csúszását, de a sínkoronán lévő szennyeződés még okozhat olyan blokkolást, amitől nem gördülnek, hanem csúsznak a kerekek.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.