1-es villamos: kezdetét veszi a két évig tartó felújítás

A több mint 40 milliárdos projekt azt a célt is szolgálja, hogy az eredetileg gyorsvillamosnak indult 1-es a megfelelő sebességgel tudja szállítani az utasokat.

NT
2013. 09. 27. 13:45
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A felújítást bemutató pénteki sajtótájékoztatón Szeneczey Balázs városfejlesztésért felelős főpolgármester-helyettes azt mondta, az előző városvezetés régi adósságát törlesztik ezzel a beruházással, mivel 1984 óta nem volt jelentős felújítás a vonalon, és az eredetileg gyorsvillamosnak szánt vonalon ma gyakran 20 kilométer/órás sebességgel lehet csak haladni.

Kifejtette, hogy az 1-es és a 3-as villamosvonal felújítása összesen 41 milliárd forintba kerül, amelynek 94 százalékát uniós forrásból biztosítják. A felújítás első szakasza a Kerepesi útig tart: december 15-ig a Lehel utcáig újulnak meg a vágányok, a felsővezetékek, az áramellátási rendszerek és peronok. Ez idő alatt az 1-es villamosok csak a Közvágóhíd és a Lehel utca között közlekednek, a Bécsi útigpótlóbuszok szállítják az utasokat.

A munkák ezt követően a Lehel utca és a Kerepesi út közötti szakaszon folytatódnak 2014 nyarán.
Szeneczey ismertetése szerint a Kerepesi útig tartó szakasz felújítása 14 milliárd forintba kerül. A teljes vonal felújítása és Fehérvári útig való meghosszabbítása után a menetidő 48 perc lesz, míg most a Közvágóhídig 45 perc alatt lehet eljutni a Bécsi úttól.

Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója a sajtótájékoztatón a szerelvények pótlásával kapcsolatban azt mondta, hogy az Árpád hídon és a Róbert Károly körúton irányonként három helyett két forgalmi sávot lehet használni jövő tavaszig, a Lehel utcai és Váci úti csomópontban pedig több helyen nem lehet majd balra kanyarodni.

A villamosokat két járat, az 1V és a 101V pótolja majd, előbbi a Bécsi út és a Lehel utca, utóbbi pedig a Bogdáni út és a Lehel utca között közlekedik. Vitézy Dávid elmondása szerint a Szentlélek tér kiszolgálása csak a 101V busszal lehetséges, ezért indítottak két járatot. Jelezte ugyanakkor, hogy a pótlási rend több ütemben változik majd, de 2014-ben egész évben vágányzárra kell számítani ezen a vonalon.

Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója ehhez hozzátette, hogy úgy szervezték meg a pótlást, hogy nagyobb kapacitást biztosítsanak, mint a villamosok. Hét közben 36, hétvégén pedig 14 csuklós buszt fognak közlekedtetni, a kezdeti időszakban ezekből hét lesz alacsonypadlós.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.