Hoffmann: A pedagógusok a jövő kovácsai

„Nem egy foglalkozás, nem egy szakma, hanem a remény emberei. (...) Önök a kovácsai annak a jövőnek, amelyet a kezük között formálódó gyerekéletek hordoznak.”

MNO
2013. 10. 05. 10:11
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az államtitkárság által az MTI-hez szombaton eljuttatott közlemény szerint Hoffmann Rózsa a levélben megköszönte valamennyi pedagógusnak a bizalmat, amely a magyar köznevelési rendszer átalakítását segítette. „Az új pedagógus-előmeneteli rendszer bevezetésével a pedagógus mindennapjaiban lényeges változások léptek életbe. A változások legfontosabb kézzel fogható eredménye, hogy ebben az évben 32,5 milliárd, 2014-ben pedig közel 150 milliárd forintos költségvetési többlettel valósul meg béremelés. Az érintett jövedelmek 2017-ig minden tanév kezdetén a törvénybe foglalt mértékkel tovább növekednek, s ez meghatározó mértékben járul hozzá a pedagógushivatás presztízsének emelkedéséhez” – olvasható a közleményben.

Az államtitkárság közlése szerint Hoffmann Rózsa erre utalt köszöntő levelében, amikor azt írta, „korábban a tanárok megbecsült értelmiségi polgárai voltak a hazának, akikre felnéztek a gyerekek és a szülők”. A köznevelésért felelős államtitkár úgy látja, hogy az új pedagógushivatást támogató rendszernek köszönhetően ez újra így lesz. „Jó volna, ha ezen a pedagógus-világnapon, a köszönet és a remény napján minden magyar pedagógusban élne, vagy ha már elhalványult, feléledne az a meggyőződés, hogy Önök a kovácsai annak a jövőnek, amelyet a kezük között formálódó gyerekéletek hordoznak” – fogalmazott a levélben Hoffmann Rózsa.

Az UNESCO és a Nemzetközi Munkaügyi szervezet tizenhét éve, október 5-én fogadta el a pedagógusok jogairól szóló határozatot. Ennek emlékére ma „Felhívás a tanárokért” szlogennel ünnepeljük a pedagógusok világnapját – írta az államtitkárság. A nemzetközi naphoz kötődően Irina Bokova, az UNESCO főigazgatója arra irányította rá a figyelmet, hogy a tanárok szakmai ismeretei és készségei a minőségi oktatás legfontosabb tényezői. A UNESCO által meghatározott irányvonalakkal összecsengenek a magyar köznevelési rendszer egységessé, átláthatóvá, kiegyenlítetté tételét elősegítő kormányzati intézkedések. A kitűzött célok megvalósítását szolgálja a tanárképzés rendszerének megújítása és a pedagógus-pályaválasztást ösztönző, a tanári diploma megszerzéséhez jelentős anyagi támogatást adó Klebelsberg tanulmányi ösztöndíjrendszer bevezetése is – közölte az államtitkárság.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.