Az Országos Betegjogi, Ellátottjogi, Gyermekjogi és Dokumentációs Központhoz, az Országos Tisztiorvosi Hivatalhoz, illetve az Index.hu szerkesztőségéhez beérkezett panaszok nem orvosi műhibákról szóltak, hanem hogy „a rossz szervezés és betegirányítás milyen kiszolgáltatott és megalázó helyzetbe” hozta a betegeket – írja cikkében a portál. A reklamációk többsége a János-kórház traumatológiai osztályán tapasztaltakról szól.
Az OBDK a kórház rendelési ideje kapcsán talált szabálysértést, ugyanis nem felelt meg a működési szabályzatban rögzítetteknek. Ugyanakkor több a rendelés, mint kellene, ezért a központ csak csekély mértékű bírságot szabott ki.
A János-kórháznak tett javaslatok között olvasható, hogy minden orvos viseljen a köpenyén névtáblát, a rendeléseken írják ki, melyik orvos rendel, valamint minden épületnél tüntessék fel pontosan, milyen osztályok működnek ott. A portál cikke szerint már korábban kidolgozták azokat a terveket, amelyekkel javítani lehetne az ellátás színvonalát, de pénzhiány miatt – a kórház bruttó tartozása 1,2 milliárd forint – ennek megvalósítása még várat magára.
A Szent János Kórház azt közölte hétfőn az MTI megkeresésére, hogy az intézmény még nem kapta meg a jelentést, annak megérkezését követően elemzi és értékeli azt. A jelentés tartalmának ismerete mindenképpen szükséges a felelős és hiteles nyilatkozattételhez – közölte az intézmény.