Böröcz László, a szervezet ügyvezető alelnöke ezt az MTI-hez kedden eljuttatott, Tarlós István főpolgármesternek hétfőn írt levelében kérte. Mint írta, túl drágának találják a kerékpárok 18 900 forintos éves díját a fiatalok számára, ezért kéri, hogy az éves BKK-bérletet használókra vonatkozó 50 százalékos kedvezményt a 30 napos diákbérlettel utazókra is terjesszék ki. Hozzátették: a lehetőségekhez mérten indokoltnak vélnek magasabb árengedményt is.
Közlésük szerint a kedvezmény kiterjesztése jótékony hatással lenne a diákbérletek vásárlására és a Mol Bubi használatára egyaránt.
A rendszert áprilisban indítják, a város több pontján a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) már kihelyezte a kerékpártárolókat. A kerékpárkölcsönző-rendszer alkalmas lesz arra, hogy a felhasználók napi 24 órában bármikor biciklire ülhessenek és használat után a kerékpárokat egy tetszőleges állomáson adhassák vissza. A belvárosi zónában 300-500 méterenként lesznek gyűjtőállomások.
A kerékpárokat a Csepel Kerékpárgyártó és -forgalmazó Zrt. gyártja és szállítja. A T-Systems Magyarország Zrt. végzi a rendszer-integrációt, biztosítja az adatkommunikációt és a speciális szoftvermegoldásokat, a főbb rendszerelemeket pedig – alvállalkozóként – a német Nextbike GmbH szállítja.
Az Európai Unió támogatásával megvalósuló fejlesztés több mint egymilliárd forintba kerül. A rendszer névadó szponzora a Mol, az olajipari vállalat a működési költségek jelentős részét magára vállalta.