Az eCall segélyhívó rendszer közúti baleset esetén automatikusan riasztja a mentőket a helyszín GPS- koordinátáinak megadásával. 2015 októberétől az Európai Parlament döntése értelmében az új autók esetében kötelezővé válik az eCall beépítése.
Az eCall folyamatos készenlétben álló intelligens egység, ez a megoldás biztosítja, hogy a sofőr eszméletvesztése esetén is időben megérkezzen a segítség, hiszen a balesetet követően a rendszer magától elküldi a pontos GPS-koordinátákat a megfigyelő központnak.
A továbbított adatok alapján a központ operátora akár 30 másodperc alatt riaszthatja az illetékeseket, míg korábban telefonon ez több percig is eltarthatott. A gyors ügyintézést segíti, hogy a baleset helyszínét és az ahhoz kapcsolódó információkat a rendszer térképen jeleníti meg, a közelben található mentő-, illetve tűzoltóállomások és járművek feltüntetésével.
Az eCall rendszer egyik előnye, hogy olyan adatokat is továbbít a segélyhívó központokba, amelyek a mentés során hasznosak lehetnek, mint például, milyen üzemanyag van a balesetet szenvedett járműben.
Szvétek Ferenc, a Best Way ügyvezetője egy áprilisi szakmai konferencián kifejtette, hogy a rendszer fejlődésével később akár orvosi adatok is továbbíthatók lehetnek, így a kiérkező mentők már tudni fogják, a sérült milyen gyógyszereket szed, vagy éppen milyen kezelés alatt áll.
Magyarországon az eCall projekt áprilisban induló fázisának feladata a rendszerben részt vevő szervek és szolgáltatók különböző informatikai rendszerei közötti kommunikáció és együttműködés lehetőségének kialakítása lesz. Ennek megvalósítására a Best Way Traffic Kft. kapott megbízást.
Barna Péter, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium főosztályvezetője a konferencián elmondta, hogy az eCall program is hozzájárulhat a közúti közlekedésbiztonság fokozásához, így a közúti balesetekhez kapcsolódó halálesetek számának 50 százalékos csökkentéséhez 2020-ig.