Medián: több a nyitott kérdés, mint az eldőlt

Az LMP bejutása és a Jobbik valós ereje a főbb kérdés.

NT
2014. 04. 03. 8:35
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A HVG számára készített, a lapban csütörtökön megjelent kutatás szerint a baloldali pártok közös listáját a népesség 18 százaléka, és a választani tudók 23 százaléka támogatja, míg a Jobbikot 15, illetve 21 százalék. Az LMP-t a választani tudók 3 százaléka támogatja.

A felmérés elemzése szerint a baloldal és a Jobbik versenyfutásából alighanem a „kormányváltók” kerülnek ki győztesen, az LMP parlamentbe jutása viszont kevéssé látszik valószínűnek.

...Századvég.

 

...Tárki.

 

...Nézőpont.

A Medián kimutatása alapján a választások közeledtével a szavazói aktivitás nagymértékben erősödött: az adatfelvétel idején a válaszadók 62 százaléka mondta azt, hogy elmegy szavazni, vagyis többen, mint a 2006-os és a 2010-es választás előtt (56 és 59 százalék).

Az elemzés szerint a vasárnapi választás előtt több a nyitott kérdés, mint az eldőlt. A Medián szerint az előbbi kérdések közé tartozik, hogy meglesz-e a Fidesz–KDNP kétharmada, tovább erősödik-e a Jobbik, valamint hogy bejut-e az Országgyűlésbe az LMP. Azt írták, az adatok alaposabb elemzése arra is rávilágít, hogy a pártot nem választók között jelentősek a Jobbik tartalékai.

A Medián felmérésében a megkérdezettek az országos listán szereplő 18 párt közül választhattak, és a szavazólapon az összes válaszadó 5 százaléka ikszelt be nemrégiben megjelent pártokat.

A Medián szerint nőtt azok aránya, akik „nem, vagy nem őszintén” válaszolnak a kérdezőbiztosoknak; a felmérés szerint a korábbi legfeljebb 30 százalékról márciusra 40 százalékra emelkedett a „rejtőzködők” aránya.

A felmérés 1200 ember személyes megkérdezésével készült.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.