A hírportál cikke szerint a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) súlyos eljárási és érdemi jogsértésekkel, súlyos szakmai hibákkal és hatáskörtúllépéssel vádolja a KDB-t a bizottságnak küldött beadványban, amelyet a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) hozott nyilvánosságra a Facebook-oldalán.
A BKK szerint a jogsértő és súlyos szakmai hibákat tartalmazó döntés miatt Budapest 3,4 milliárd forintos uniós támogatási forrást veszít el, finanszírozhatatlanná válik, és meghiúsul a főváros egyik leginkább környezetvédő tömegközlekedési eszközparkjának megújítása. Az uniós határidő ugyanis olyan szűk, hogy a tender újraindításával vagy az ügy bíróságra terelésével kicsúsznak belőle – írta az Index.
A VEKE azt közölte az internetes lappal, hogy „nem szeretnénk ebben a vitában állást foglalni, azt sem tudjuk megítélni, lehet-e egyáltalán így visszavonatni valamit, egy biztos, megint a közösségi közlekedés szenvedett vereséget”.
Százötven új busszal gazdagodik Budapest és az agglomeráció, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a Volánbusz alacsonypadlós, klimatizált MAN és Rába-Volvo buszokkal magasabb színvonalon szolgálja ki a főváros és a környező 11 település lakóit. A buszok nagyban segítik a környező települések, például Budakeszi, Budaörs, Szigetszentmiklós, Pécel, Gyál közlekedését, az onnan bejárók ingázását.
2010-hez képest mostanra több mint 300 darabbal nőtt az új autóbuszok flottája Budapesten, és ezt még kiegészíti 200 jó állapotú, néhány éves, alacsonypadlós, klimatizált autóbusz, az autóbuszpark életkora csökkent, és a BKK-val kötött közszolgáltatási szerződés alapján az utóbbi 4 évben több mint 27 milliárd forint értékű beruházást hajtottak végre a szolgáltatók a budapesti buszflottában – mondta Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója.