A közlemény szerint az 1-es villamos felújításának kivitelezője a BKK, a BKV és a kivitelezést felügyelő mérnökszervezet szakmai felügyelete mellett speciális gyorsított technológiával, folyamatos, hétvégi munkával állította helyre a csütörtökön megsérült födémet. A helyreállítás költségeit – mivel azok egyértelműen kivitelezési hiba következtében adódtak – az 1-es villamos felújításának kivitelezője fizette.
A sérült betonfelületet a kivitelező elbontotta, a betont és a betonacélt utánkezelte, majd speciális technológiával, gyorskötésű betonozással pótolta a bontott részeket. Ezután megtörtént az áramellátási rendszer helyreállítása is, így június 30-án, hétfőn az első járatindulástól újra teljes vonalon, biztonságosan közlekedhet a kisföldalatti – áll a közleményben.
A BKK tájékoztatása szerint hétfőtől a 74A trolibusz közlekedési rendje is visszaáll: a járat újra jár a Csáktornya Park és a Mexikói út, valamint a 105-ös busz is a megszokott megállóit érinti csak.
Az 1-es villamos felújításának kivitelezője a jövőben a terveknek megfelelően a műtárgyak környezetében olyan, kisgépes bontási technikát használ, amely kizárja, hogy hasonló baleset történjen a villamosvonal és a többi budapesti metróvonal találkozásánál: a 2-es metró Puskás Ferenc Stadion állomásának vagy a 3-as metró Népliget megállójának környékén.