Hazudott Juhász a kampányáról

A Relatív Reklámügynökség azon cégek között van, amelyekkel a Hagyó-per vádlottjai szerződéseket kötöttek.

Katona Mariann
2014. 09. 29. 5:22
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nem mondott igazat Juhász Péter, az Együtt–PM belvárosi polgármesterjelöltje, amikor azt állította, hogy kampányának semmi köze sincs a Hagyó-ügy egyik érintett cégének vezetőjéhez, Hajnal Zsolthoz. A Magyar Nemzet birtokában lévő, a Juhász kampányához készült ütemtervből ugyanis egyértelműen kiderül, hogy Hajnal az október 12-i önkormányzati választást megelőző időszakban több feladatot is ellátott, mégpedig felelősként. Hajnal neve szerepel – egyedül vagy másokkal együtt – a kommunikációs kampányon belül, mint a programfüzet, szórólap és újság gyártásának egyik felelőse, illetve graffiti címszó alatt kreatív tervezés is tartozott hozzá.

Lapunk múlt csütörtökön számolt be arról, hogy az Együtt–PM V. kerületi polgármesterjelöltje kampányának egyik szervezője és kiadványainak készítője Hajnal Zsolt, a Hagyó Miklós elleni perben is érintett Relatív Reklámügynökség Kft. ügyvezetője. A Fidesz ezt megdöbbentőnek nevezte, a kormánypárt szerint Hagyó emberei nyilvánvalóan azért segítik az Együtt– PM kampányát, mert újra zsíros megbízásokban, új nokiás dobozokban reménykednek. Az Együtt–PM ugyanakkor azt állította, sem Juhász Péternek, sem a pártszövetségnek semmi köze nincsen Hagyó Miklóshoz vagy feltételezett „üzleti köreihez”.

A Relatív Reklámügynökség azon cégek között van, amelyekkel a Hagyó-per vádlottjai – a vádirat szerint – nehezen ellenőrizhető kommunikációs, marketing- és tanácsadói szerződéseket kötöttek, jellemzően politikai, baráti, gazdasági szívesség keretében, az ésszerű gazdálkodás szempontjait figyelmen kívül hagyva. Mindezt ráadásul súlyos milliókért úgy, hogy a BKV részéről sokszor szükségtelenek voltak, az összegek eltúlzottnak minősíthetők, ráadásul többször még tényleges teljesítés sem történt. 2007 októbere és 2009 júliusa között például „közelebbről nem részletezett” kommunikációs tanácsadást végzett a Relatív Reklámügynökség, csaknem tizenötmillió forintért. Emellett csaknem 2,5 millió forintot kapott a cég a BKV honlapjának grafikai tervezésére, ám – a vádirat szerint – az eltúlzott értékű és szükségtelenül megrendelt szolgáltatás teljesítése nem történt meg.

Az ügyészség szerint nem teljesítették a 2008-as Budapest–Bamako-rali arculattervezésére, reklámtanácsadására kötött szerződésüket sem, pedig több mint kilencmillió forintot vettek fel érte. A BKV Zrt.-vel egykor szerződő cégek vezetőit 2013 márciusában hallgatták meg tanúként a Hagyó Miklós és társai ellen folyó per tárgyalásán a Kecskeméti Törvényszéken. Az MTI tudósítása szerint a Relatív Reklámügynökség ügyvezetője tanúkénti meghallgatásán az ügyész kérdésére elmondta: cége kereste meg a BKV Zrt.-t, ahol elsősorban Regőczi Miklóssal tartotta a kapcsolatot.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.