Szabó: Kinyitjuk a kaput Ázsia kereskedelmének

Magyarország lehet az Ázsiából Európába irányuló árukereskedelem csomópontja.

MNO
2014. 09. 22. 12:40
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A kormány szeretné elérni, hogy Magyarország legyen az Ázsiából Európába irányuló vasúti, vízi és légi áruszállítás kapuja – mondta Szabó László, a tárca külgazdasági és külügyi államtitkára, amikor megnyitotta a nemzetközi légi áruszállítási (cargo) iparág felső vezetőinek konferenciáját.

A Magyarországon megtelepedni, itt beruházni kívánó vállalatok kellemes, pénzügyileg stabil környezetet találnak – mondta az államtitkár, felidézve, hogy a londoni Financial Times egyik kiadványának – az Fdi Magazinnak – a ranglistáján Budapest a legvonzóbb működőtőke-befektetési célpont a 2014–15-ös üzleti évben Kelet-Közép-Európában.

Szabó László elmondta, idén tavasszal a parlamenti választásokon az emberek több mint kétharmada szavazott a 2010 óta hatalmon lévő kormányra, ez további legalább négy év, de remélhetőleg még ennél is hosszabb stabilitást jelent.

Az államtitkár kijelentette: Magyarország sikeresen került ki a világgazdasági válságból, Európában a leggyorsabbak közé tartozik a magyar gazdasági növekedés, a második negyedévben 3,9 százalékkal bővült a hazai össztermék (GDP).

Hozzátette, a magyar nagyon nyitott gazdaság, amelyben a kivitel a teljes GDP-érték 83 százalékát teszi ki. Az export 79 százaléka az Európai Unióba irányul, de szükség van egy másik pillérre is, ez a keleti nyitás magyarázata – mondta.

Szabó László megjegyezte, a Budapest Airport nagyon szakszerűen működteti a Liszt Ferenc repülőteret, és fontos partnere a kormánynak. A repülőtéren 36 légi cég van jelen, évi 92 ezer tonna árut szállítanak légi úton, és ez a volumen nő.

A konferenciát szervező Budapest Airport közölte: a cargo iparágé az egyik legpontosabb gazdasági mutató, a világszerte légi úton szállított áruk mennyiségére a piac legapróbb változásai is hatással vannak. A cég szerint jó hír a szektor számára, hogy a szállított mennyiségek 2014-ben Európában és Észak-Amerikában is nőnek, így az iparág csaknem 100 képviselőjének jó alkalom lesz a budapesti konferencia arra, hogy megvitassák a fejlesztési lehetőségeket, és azt, milyen hatással vannak az új technológiák az üzleti tevékenységre.

„Nagy öröm számunkra, hogy a légiáru-szállítási iparág rangos eseményét sikerült Budapestre hoznunk” – nyilatkozta René Droese, a Budapest Airport (BA) ingatlangazdálkodási igazgatója, aki a cargo típusú  fejlesztésekért is felelős. Hozzátette: fejlett elektronikai és gyógyszeriparával Magyarország természetes központ lehet a teherszállító, haszonjármű-légitársaságok számára.

A BA közölte: központi elhelyezkedésével Budapest a cargofejlesztések ideális helyszíne. A repülőtér kiváló futópálya-konfigurációval rendelkezik, és a világ bármely légiáru-szállító repülőgépét képes fogadni. Miközben a legtöbb nyugat-európai légiáru-szállító központ légtér-korlátozásokkal és kapacitásproblémákkal küzd, a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren bőségesen állnak rendelkezésre fejlesztési területek, a szállítményozó légitársaságokat pedig jó infrastruktúra várja – áll a közleményben.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.