A jegybank december 5-én visszavonta a Tisza Takarékszövetkezet működési engedélyét és betétkifizetési tilalmat rendelt el. A Tisza Takarékszövetkezet betéteseinek jelenleg nincs teendőjük, a kártalanítást a Országos Betétbiztosítási Alaptól (OBA) automatikusan megkapják. Az érintettek számára az OBA honlapján új ügyfélportál indult. Ennek segítségével a betétesek hamarosan nyomon követhetik a kártalanítás folyamatát, kinyomtathatják a kártalanítási elszámolásukat, illetve ügyfélszolgálaton keresztül is érdeklődhetnek.
„Az Országos Betétbiztosítási Alap és a Magyar Posta megfeszített munkájának eredményeként a betétesek már kedden kézhez vehetik megtakarításukat, vagy elhelyezhetik azt valamilyen biztonságos megtakarítási termékben” – mondta el Fekete-Győr András, az OBA ügyvezető igazgatója a közlemény szerint. A százezer forintig a kézbesítők házhoz viszik a kártalanítási összeget.
A százezer és két és fél millió forint között pedig a postai kézbesítőktől értesítőt kapnak a betétesek, hogy melyik postán tudják felvenni az őket megillető összeget. A Magyar Posta a gyors, zökkenőmentes ügyintézés érdekében a kifizetésben érintett posták kapacitását és biztonsági szolgálatát megerősítette – mondta Szarka Zsolt, a Magyar Posta Zrt. vezérigazgatója.
2,5 és 5 millió forint között OBA Betétbiztosítási Kártya útján lehet felvenni a pénzt. A kártyát, a hozzá tartozó PIN kódot tartalmazó borítékot, valamint a kifizetési elszámolást külön postai küldeményként állandó lakcímükön kapják kézhez a betétesek. A kártyával felvehetik az összeget az OTP Bank bankjegykiadó automatáinál vagy egy összegben az OTP fiókjaiban és a postahivatalokban.
Az 5 millió forint feletti kártalanítási összeggel rendelkező ügyfelek részére a posta a kifizetési elszámolásokat, valamint az OTP Bank kártalanításra javasolt fiókjainak elérhetőségéről szóló információkat kézbesíti. A betétesek két százalékának pénzét egyelőre nem fizetik ki, mert zárolt, külföldi állampolgár betétjéről van szó, illetve gyámhatósági vagy egyéb igazolásra vár. Ezek tisztázását követően a kártalanítás késlekedés nélkül megtörténik.
Összeghatártól függetlenül a jogi személyek, egyéb szervezetek és az egyéni vállalkozók – a kifizetési elszámolás és a tájékoztató postai átvételét követően – az OTP Banknak az ügyfél által kiválasztott fiókjában vehetik fel a kártalanítás összegét. A takarékszövetkezet ügyfelei egyenként legfeljebb 100 ezer eurónak megfelelő, mintegy 30,7 millió forintot kaphatnak függetlenül attól, hogy magánszemélyről vagy vállalkozásról van szó.