A Tesco a kormány lejáratását célzó politikai médiakampányba kezdett, miközben magyarországi boltbezárásaiért minden, a vállalatóriás globális válságát felfedő elemzés dacára az Orbán-kormány intézkedéseit okolja. Eközben Gyurcsány Ferenc egykori tanácsadójának, Braun Róbertnek marketinggel és kommunikációval foglalkozó cége internetes honlapján büszkélkedik el ügyfelével, a Tesco Globál Zrt.-vel.
Braun Róbert amellett, hogy Gyurcsány Ferenc egykori szocialista miniszterelnök stratégiai főtanácsadója volt 2004 októbere és 2005 áprilisa között, később Simor András volt MNB-elnök tanácsadója is volt, posztjáról végül eltitkolt MSZP-párttagsága miatt kellett lemondania.
Braun maga egyébként a közelmúltban sem hagyott fel a politizálással, az országgyűlési választásokon az MSZP színeiben indult, tagja volt a Gyurcsányékkal történő összefogást propagáló Deák Ferenc Körnek, a 2014-es választások után az MSZP vezetésébe készült, egyébként pedig az MNB perli rágalmazás miatt.
Gyurcsány egykori tanácsadója az üzleti életben is tudta kamatoztatni kapcsolatait, ennek jó példája a Tesco. A vállalatóriás Braun Iglódi Csabával közös cége, a B&P Consulting Kft. ügyfele lett, az MNB-ből ismerős Braun & Partners pedig éveken keresztül havi 3 millió forintért nyújthatott kommunikációs és marketingszolgáltatásokat a Tescónak, míg Iglódi maga milliós megállapodással személyre szabottan ad tanácsokat az áruházlánc felső vezetőinek a Magyar Nemzet információi szerint. Iglódi felesége, Iglódi-Csató Judit egyébként az MNB-nél volt kollégája Braunnak a Simor-érában, jelenleg pedig a vállalatóriásnál tölt be személyzeti igazgatói pozíciót.
Megkerestük a Tescót azzal a kérdéssel, hogy a Braun Róbert érdekeltségébe tartozó B&P Consulting Kft. adott-e kommunikációs tanácsokat akár a vezérigazgatónak, akár a kormány lejáratását célzó kampány kapcsán, de a Tesco határozottan és gyorsan cáfolta, hogy Gyurcsány volt tanácsadójának része lenne a hadjáratban.
Ennek fényében viszont meglepő, hogy a vállalat magyarországi vezérigazgatója gyakorlatilag a vasárnapi nyitva tartás mellett kardoskodó Gyurcsány Ferenc pártjának szlogenjeit visszhangozza a 13 magyarországi bolt bezárása kapcsán. Január 12-e óta ugyanis a Tesco-vezér és kommunikációs apparátusa azt sulykolja, hogy a kormány döntései – a vasárnapi zárva tartás és a megkövetelt nyereségesség – kényszerítették rá a félezer dolgozó munkahelyét érintő leépítésekre. Ezzel Nigel Jones szó szerint ugyanazt az érvelést használta, mint a Gyurcsány-párt közleményei: a kormány miatt zárnak be a Tesco boltjai, a vasárnapi pihenőnap pedig „munkahelyeket vesz el az emberektől”.
A valaha volt legsúlyosabb válságát éli meg a brit óriásvállalat az utóbbi két évben – mutatott rá hétfői cikkében a Portfolio.hu. A könyvelési botránnyal szegélyezett történet végére részvényeinek értéke megfeleződött, 43 veszteséges boltját bezárja Nagy-Britanniában; a Tesco bevétele két éve folyamatosan csökken, a 2013-as felére zuhant a profitja, ráadásul eladósodottsága miatt a Moody’s hitelminősítő várhatóan jó időre a bóvlik közé száműzte a vállalat adósságbesorolását. A vállalat egyébként miközben Magyarországról könyvelési trükkökkel milliárdokat talicskázhatott ki.