Gyurcsányékhoz hasonlóan érvel a Tesco

Nem véletlen: Gyurcsány volt tanácsadója, Braun Róbert tanácsadócégének partnere a Tesco, de akad közvetlenebb összefonódás is.

MNO
2015. 01. 21. 16:10
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Tesco a kormány lejáratását célzó politikai médiakampányba kezdett, miközben magyarországi boltbezárásaiért minden, a vállalatóriás globális válságát felfedő elemzés dacára az Orbán-kormány intézkedéseit okolja. Eközben Gyurcsány Ferenc egykori tanácsadójának, Braun Róbertnek marketinggel és kommunikációval foglalkozó cége internetes honlapján büszkélkedik el ügyfelével, a Tesco Globál Zrt.-vel.

Braun Róbert amellett, hogy Gyurcsány Ferenc egykori szocialista miniszterelnök stratégiai főtanácsadója volt 2004 októbere és 2005 áprilisa között, később Simor András volt MNB-elnök tanácsadója is volt, posztjáról végül eltitkolt MSZP-párttagsága miatt kellett lemondania.

Braun maga egyébként a közelmúltban sem hagyott fel a politizálással, az országgyűlési választásokon az MSZP színeiben indult, tagja volt a Gyurcsányékkal történő összefogást propagáló Deák Ferenc Körnek, a 2014-es választások után az MSZP vezetésébe készült, egyébként pedig az MNB perli rágalmazás miatt.

Gyurcsány egykori tanácsadója az üzleti életben is tudta kamatoztatni kapcsolatait, ennek jó példája a Tesco. A vállalatóriás Braun Iglódi Csabával közös cége, a B&P Consulting Kft. ügyfele lett, az MNB-ből ismerős Braun & Partners pedig éveken keresztül havi 3 millió forintért nyújthatott kommunikációs és marketingszolgáltatásokat a Tescónak, míg Iglódi maga milliós megállapodással személyre szabottan ad tanácsokat az áruházlánc felső vezetőinek a Magyar Nemzet információi szerint. Iglódi felesége, Iglódi-Csató Judit egyébként az MNB-nél volt kollégája Braunnak a Simor-érában, jelenleg pedig a vállalatóriásnál tölt be személyzeti igazgatói pozíciót.

Megkerestük a Tescót azzal a kérdéssel, hogy a Braun Róbert érdekeltségébe tartozó B&P Consulting Kft. adott-e kommunikációs tanácsokat akár a vezérigazgatónak, akár a kormány lejáratását célzó kampány kapcsán, de a Tesco határozottan és gyorsan cáfolta, hogy Gyurcsány volt tanácsadójának része lenne a hadjáratban.

Ennek fényében viszont meglepő, hogy a vállalat magyarországi vezérigazgatója gyakorlatilag a vasárnapi nyitva tartás mellett kardoskodó Gyurcsány Ferenc pártjának szlogenjeit visszhangozza a 13 magyarországi bolt bezárása kapcsán. Január 12-e óta ugyanis a Tesco-vezér és kommunikációs apparátusa azt sulykolja, hogy a kormány döntései – a vasárnapi zárva tartás és a megkövetelt nyereségesség – kényszerítették rá a félezer dolgozó munkahelyét érintő leépítésekre. Ezzel Nigel Jones szó szerint ugyanazt az érvelést használta, mint a Gyurcsány-párt közleményei: a kormány miatt zárnak be a Tesco boltjai, a vasárnapi pihenőnap pedig „munkahelyeket vesz el az emberektől”.

A valaha volt legsúlyosabb válságát éli meg a brit óriásvállalat az utóbbi két évben – mutatott rá hétfői cikkében a Portfolio.hu. A könyvelési botránnyal szegélyezett történet végére részvényeinek értéke megfeleződött, 43 veszteséges boltját bezárja Nagy-Britanniában; a Tesco bevétele két éve folyamatosan csökken, a 2013-as felére zuhant a profitja, ráadásul eladósodottsága miatt a Moody’s hitelminősítő várhatóan jó időre a bóvlik közé száműzte a vállalat adósságbesorolását. A vállalat egyébként miközben Magyarországról könyvelési trükkökkel milliárdokat talicskázhatott ki.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.