Budaörs polgármestere számokkal győzné meg a kormányt

Nagymértékben nőtt a forgalom a Budaörsöt átszelő főútvonalon a fizetős M7–M1-es bevezető miatt.

MNO
2015. 02. 03. 12:06
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Wittinghoff Tamás (Budaörs Fejlődéséért Egyesület) az adatok fényében igazolva látja korábbi aggályaikat, melyek szerint a települést kettészelő autópálya-bevezetőre is kivetett útdíj miatt a forgalom jelentős része átterelődik Budaörs belsejébe, számos hátrányt okozva a lakosoknak – áll egyebek mellett az MTI-hez küldött közleményben.

A polgármester közlése szerint január 21. és 23. között forgalomszámlálást végeztettek ugyanazzal a céggel, ugyanazzal a módszerrel, s a településnek ugyanazokon a pontjain, mint 2013-ban, és bár a korábbi mérés márciusban, a januárinál jóval forgalmasabb időszakban történt, a mostani vizsgálat mégis markáns növekedést mutatott.

A vizsgálatot végző Pannon Engineering Kft. jelentésében egyebek mellett az áll, hogy az 1. számú (Budaörsön átvezető) főút forgalma – egyetlen keresztmetszet kivételével – minden szakaszon átlagosan 15 százalékkal, egyes részeken 25-35 százalékkal nőtt. Ez azt jelenti, hogy naponta átlagosan 2-3 ezerrel több jármű halad át a városon, mint korábban, ami „drámai változás” – értékeli a mérés összegzésére utalva Wittinghoff Tamás.

Szerinte a két számlálás között bekövetkezett forgalomnövekedés oka elsősorban nem a közúti forgalom nagyságának évről évre bekövetkező emelkedésében, hanem a forgalom nagyarányú átrendeződésében keresendő, amiben döntő szerepet játszhatott az M1–M7-es autópályák budaörsi szakaszának fizetőssé tétele.

A polgármester emlékeztetett: noha még az útdíj bevezetése előtt figyelmeztettek a várost érintő várhatóan súlyos következményekre, a kormányzati érvelés szerint azért nem teljesítették Budaörs kérését a fizetési kötelezettség eltörlésére, mert szerintük nem terelődik át az autópályáról a forgalom a településre.

„Mivel ezt az érvelést eddigi tapasztalataink és a mérési adatok határozottan cáfolják ( ), kezdeményezem, hogy induljanak tárgyalások a kormányzat és Budaörs város önkormányzata között, hiszen beigazolódott az, amitől megalapozott érvek mentén joggal tartottunk, s melyre a szakma egyként hívta fel a döntéshozók figyelmét. Egy könnyelműen és átgondolatlanul bevezetett intézkedés jelentősen rontja a Budaörsön élők életminőségét” – írta közleményében a polgármester.

Hozzátette: a problémát könnyedén lehetne orvosolni a Budaörsöt kettészelő, belső, városi útként is működő M1–M7 bevezető szakaszára is kivetett útdíj eltörlésével. „Budaörs komolyan veszi magát, és komolyan vette a kormánnyal megindult egyeztetéseket is. Mi úgy képzeltük, hogy a szakmai vita nem megérzéseken és vélekedéseken alapul, hanem objektív számokon” – közölte Wittinghoff Tamás.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.