Az Index arról ír, hogy több magyarországi pályaudvaron nem működnek a jegykiadó automaták. A probléma mögött a MÁV tájékoztatása szerint hardverhiba áll. Emiatt az online jegyértékesítés sem működik. Ellenőriztük, az Elvira.hu, a Mav.hu és a Mav-start.hu tényleg elérhetetlen.
Az elvira.mav-start.hu oldal működik, ezt használhatják az utasok.
A vállalat azt tanácsolja az utasoknak, hogy a jegypénztárakban vegyenek jegyet, a korábban online megvásárolt tikettekről pedig a kalauzzal kell egyeztetni, aki kiállít majd egy jegyzőkönyvet az utazásról.
A MÁV kommunikációs igazgatóságától kérdésünkre megerősítették a hardveres problémáról szóló hírt. A rendszer reggel 8:50 körül omlott össze, a vállalat szolgáltatója dolgozik a hiba elhárításán, és ha bármire jutnak, a MÁV azonnal közölni fogja a részleteket.
Kisebb leállások voltak már korábban a MÁV rendszerében, de ilyen rendszerszintű problémával még nem nagyon találkoztak.
A MÁV hivatalos közleményt is kiadott szerdán kora délután, melyben a fennálló probléma taglalása és annak megoldása mellett a következőket írják:
„A műszaki hiba miatt a pénztárak előtti sorban állási idő várhatóan meghosszabbodik minden nagyobb vasútállomáson, pályaudvaron, ezért a MÁV-Start Zrt. figyeli az utasforgalom alakulását, és – lehetőségei szerint – több pénztár kinyitásával segíti a várakozási idő csökkentését. A vasúttársaság azt javasolja az utasoknak, hogy a menetjegyváltáshoz vegyék igénybe a budapesti belvárosi menetjegyirodát is (V. kerület, József Attila u. 16.), amely a mai napon 9-től 18 óráig tart nyitva.
Azokon az állomásokon, ahol a jegykiadó automata nem működik és pénztár sincs, a vonaton pótdíj nélkül lehet jegyet venni.
Azok az utazók, akik már az interneten keresztül megváltották a belföldi menetjegyüket, de még nem nyomtatták ki a jegykiadó automatából, menetjegy nélkül is felszállhatnak a vonatra az alábbi feltételekkel: megadják a jegyvizsgálónak az e-mail címüket és a vásárlás időpontját; a jegyvizsgáló utasleadási lapot állít ki az utazás adatai alapján; az utasleadási lapot az utasnak el kell juttatnia a MÁV-Start Zrt. ügyfélszolgálatára e-mailben ([email protected]), faxon (06-1-511-2093), levélben (MÁV-Start Zrt. ügyfélszolgálat, 1426 Budapest, Pf. 56.) vagy személyesen; amennyiben később igazolódik, hogy az utasnak volt érvényes jegye a rendszerben, az utasleadási lapon szereplő díjakat nem kell megfizetni.
A társvasutak érintettsége folytán az ebben az időszakban interneten vásárolt nemzetközi jeggyel utazni szándékozók – ha még nem vették át a menetjegyüket – csak új menetjegy váltásával kezdhetik meg utazásukat. Az újonnan váltott menetjegyet kezelési költség levonása nélkül visszaváltják, amennyiben az utazást követően az utas az internetes vásárlási adatait (regisztrált e-mail cím, a vásárlás időpontja) és az újonnan váltott eredeti jegyét benyújtja a MÁV-Start Zrt. ügyfélszolgálatára. A MÁV-Start szeretné a sajnálatos körülmények okán a lehető legkevesebb kényelmetlenséget és fáradságot okozni, ezért kérjük, hogy az át nem vett jegyeket utólagosan már ne vegyék ki a kioszkokból. Az ügyfélszolgálat elérhetőségeiről és helyszíneiről a MÁVDIREKT 06-40-49-49-49 telefonszámán érdeklődhetnek.”