Összeomlott a MÁV jegykiadó rendszere

A jegykiadó automaták nem üzemelnek, és az online értékesítés sem megy. A MÁV hardverproblémáról beszél.

GB
2015. 02. 04. 10:44
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az Index arról ír, hogy több magyarországi pályaudvaron nem működnek a jegykiadó automaták. A probléma mögött a MÁV tájékoztatása szerint hardverhiba áll. Emiatt az online jegyértékesítés sem működik. Ellenőriztük, az Elvira.hu, a Mav.hu és a Mav-start.hu tényleg elérhetetlen.

Az elvira.mav-start.hu oldal működik, ezt használhatják az utasok.

A vállalat azt tanácsolja az utasoknak, hogy a jegypénztárakban vegyenek jegyet, a korábban online megvásárolt tikettekről pedig a kalauzzal kell egyeztetni, aki kiállít majd egy jegyzőkönyvet az utazásról.

A MÁV kommunikációs igazgatóságától kérdésünkre megerősítették a hardveres problémáról szóló hírt. A rendszer reggel 8:50 körül omlott össze, a vállalat szolgáltatója dolgozik a hiba elhárításán, és ha bármire jutnak, a MÁV azonnal közölni fogja a részleteket.

Kisebb leállások voltak már korábban a MÁV rendszerében, de ilyen rendszerszintű problémával még nem nagyon találkoztak.

A MÁV hivatalos közleményt is kiadott szerdán kora délután, melyben a fennálló probléma taglalása és annak megoldása mellett a következőket írják:

„A műszaki hiba miatt a pénztárak előtti sorban állási idő várhatóan meghosszabbodik minden nagyobb vasútállomáson, pályaudvaron, ezért a MÁV-Start Zrt. figyeli az utasforgalom alakulását, és – lehetőségei szerint – több pénztár kinyitásával segíti a várakozási idő csökkentését. A vasúttársaság azt javasolja az utasoknak, hogy a menetjegyváltáshoz vegyék igénybe a budapesti belvárosi menetjegyirodát is (V. kerület, József Attila u. 16.), amely a mai napon 9-től 18 óráig tart nyitva.

Azokon az állomásokon, ahol a jegykiadó automata nem működik és pénztár sincs, a vonaton pótdíj nélkül lehet jegyet venni.

Azok az utazók, akik már az interneten keresztül megváltották a belföldi menetjegyüket, de még nem nyomtatták ki a jegykiadó automatából, menetjegy nélkül is felszállhatnak a vonatra az alábbi feltételekkel: megadják a jegyvizsgálónak az e-mail címüket és a vásárlás időpontját; a jegyvizsgáló utasleadási lapot állít ki az utazás adatai alapján; az utasleadási lapot az utasnak el kell juttatnia a MÁV-Start Zrt. ügyfélszolgálatára e-mailben ([email protected]), faxon (06-1-511-2093), levélben (MÁV-Start Zrt. ügyfélszolgálat, 1426 Budapest, Pf. 56.) vagy személyesen; amennyiben később igazolódik, hogy az utasnak volt érvényes jegye a rendszerben, az utasleadási lapon szereplő díjakat nem kell megfizetni.

A társvasutak érintettsége folytán az ebben az időszakban interneten vásárolt nemzetközi jeggyel utazni szándékozók – ha még nem vették át a menetjegyüket – csak új menetjegy váltásával kezdhetik meg utazásukat. Az újonnan váltott menetjegyet kezelési költség levonása nélkül visszaváltják, amennyiben az utazást követően az utas az internetes vásárlási adatait (regisztrált e-mail cím, a vásárlás időpontja) és az újonnan váltott eredeti jegyét benyújtja a MÁV-Start Zrt. ügyfélszolgálatára. A MÁV-Start szeretné a sajnálatos körülmények okán a lehető legkevesebb kényelmetlenséget és fáradságot okozni, ezért kérjük, hogy az át nem vett jegyeket utólagosan már ne vegyék ki a kioszkokból. Az ügyfélszolgálat elérhetőségeiről és helyszíneiről a MÁVDIREKT 06-40-49-49-49 telefonszámán érdeklődhetnek.”

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.