Hétfőn kiveszik a sofőrt a 4-es metróból

Utasforgalomban is elkezdik tesztelni a 4-es metró automata vonatirányító rendszerét.

BuL
2015. 04. 10. 15:11
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A teszt két héten keresztül zajlik, a szakemberek azt vizsgálják, hogy fennakadások esetén járműkísérői beavatkozás nélkül a központi, illetve az állomási diszpécserek mennyi idő alatt tudják az adott hibát megtalálni és elhárítani. A végleges használatbavételi engedély megszerzése érdekében zajló tesztek során továbbra is lesznek járműkísérők a szerelvényeken, de csak bizonyos idő eltelte után avatkozhatnak be, az esetlegesen bekövetkező hibák megoldása elsősorban a diszpécserek feladata.

A közleményében kitértek arra is, hogy a 4-es vonal utasok nélküli, úgynevezett sötétüzemi próbái is vezető nélkül zajlottak. A szerelvények ideiglenes vezetőfülkéjében tartózkodó járműkísérők feladata csak annyi, hogy felügyeljék a vonatok mozgását, és probléma esetén beavatkozzanak.

A végleges használatbavételi engedély kiadására várhatóan valamikor az év végén kerül sor, addig a szakemberek kiértékelik a tesztidőszak eredményeit, végrehajtják a szükségessé váló esetleges változtatásokat, és ha kell, újabb vizsgálatokat kezdeményeznek. Ezt követően elbontják az ideiglenes vezetőfülkéket, és kizárólag a központi, illetve az állomási diszpécserek biztonsági felügyelete mellett fognak futni a szerelvények.

Hangsúlyozták, hogy a 4-es metróvonal több mint egy éve automata üzemmódban és biztonságkritikus hiba nélkül üzemel, decemberre elérte a világviszonylatban is nagyon szigorú, 99,96 százalékos rendelkezésre állási arányt.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.