Több mint egymillióan látták már az Országos Mentőszolgálat Alapítvány újraélesztési kisfilmjét – olvasható a szervezet szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményében. A Tartsd életben! című kampányfilm célja a laikusok újraélesztési ismereteinek minél szélesebb körű elterjesztése. A figyelemfelkeltő spot minden idők legnagyobb internetes nézettséget – eddig 1,2 millióan látták – elérő magyar társadalmi célú kisfilmje lett.
„Bíztunk benne, hogy sokakhoz eljut az üzenetünk, és szeretni fogják a filmünket, de hogy ennyien? Nagyon örülünk a rekordnézettségnek és a sok-sok pozitív visszajelzésnek, ígérem, folytatjuk!” – mondta dr. Czakler Éva. Az Országos Mentőszolgálat Alapítvány alelnöke elmondta, a cél változatlan: minél többekben tudatosítani, hogy csak a mellkas nyomásával is menthetünk életet.
„Sokan nincsenek tisztában azzal, hogy létezik, és mit is jelent a laikus újraélesztés. A mellkas másodpercenként körülbelül kétszeri, erős, 5-6 centiméter mélyre történő nyomásával ugyanúgy életet lehet menteni” – olvasható a közleményben.