Pokorni Zoltán azt is hangsúlyozta: a korábbi élesebb viták nagyrészt megszűntek, megtalálták azt a „keskeny ösvényt”, ahol össze lehet egyeztetni a természetvédelem érdekeit és a látogatók kényelmének szolgálatát. Mint mondta, egy nyári hétvégén 10-12 ezer ember látogat a területre, gyakran anélkül, hogy ismerné a természeti kincseket, szakrális pontokat.
Jelezte, hogy a helyi népszavazás eredménye a résztvevők számától függetlenül irányadó lesz az önkormányzat számára, s bízik benne, hogy sokan támogatják a képviselő-testület által egyhangúlag elfogadott nyolcpontos tervet.
A határozat egyebek mellett a Normafa Síház környékére, a Fácánosban létrehozandó erdei iskolára, a Szaniszló-réten megvalósítandó oktató sífutópályára, a Kis-Norma lejtő mobil felvonós kis sípályájára, az Anna-réti játszótérre és a János-hegyi út felújítására, környezetkímélő kivilágítására vonatkozik.
Hitesy Ágnes, a HBH Euroconsulting Kft. ügyvezetője, a Normafa-rehabilitáció megvalósíthatósági tanulmány projektvezetője elmondta, hogy két programváltozatot dolgoztak ki, és mindkettő megvalósítható, az önkormányzat ezek közül a természetes rekreációt célzó verziót támogatta. Ennek lényege a meglévő használat kulturáltabb, szolgáltatásokat javító újragondolása, a szempontok között pedig a közbiztonság javítása, az akadálymentesítés, a szükséges szolgáltatások – öltözők, mosdók, elsősegélypont – kialakítása és a terület egyenletes terhelésének elérése szerepel.
Konok Edit vezető tanácsadó a meglévő műemléki épületek megújítását, hasznosítását emelte ki, és szólt arról is, hogy vonzó pályarendszert alakítanak ki a downhill kerékpárosoknak, hogy szabályozott körülmények között sportolhassanak.
Balogh Zsuzsa, a Trenecon Cowi Kft. ügyvezetője a megvalósíthatósági tanulmánnyal összefüggésben arról számolt be, hogy a teljes fejlesztésre 6,9 milliárd forintos költséggel kalkulálnak.