Tarlós István úgy fogalmazott: „a város pénzügyileg jelenleg jól áll”. A főpolgármester kifejtette, hogy a mindent összevetve megközelítőleg ötvenmilliárdos tartalékban benne van a 2-es metró korábban beszerzett, új szerelvényeire szánt tíz-húszmilliárd forintos forrás, amelyet a kormány segítségével áthelyeztek „a banki kategóriából az uniós kategóriába”. Szavai szerint ezt nem működésre, hanem fejlesztésekre kívánják fordítani.
Tarlós István elmondta, a BKV 2010 előtt felvett, még megmaradt 52,3 milliárdos adósságát a kormány átvállalta, és erről a kormányhatározat is megszületett. Ez önmagában többletforráshoz juttatta a fővárost – tette hozzá.
Tarlós István elmondta azt is, Orbán Viktor miniszterelnök határozott ígéretet tett arra, hogy a közeljövőben a BKV hosszú távú, stabil működési finanszírozása is megoldást nyer. Ha ez valóban megtörténik, akkor egy 26 éves probléma oldódik meg – jegyezte meg.
A BKV hosszú távú finanszírozásáról elmondta: ez számára azt jelenti, hogy stabilan előrelátható az a forrás, amiből a fővárosi közösségi közlekedés szervezése és lebonyolítása biztosítható. – Ez nem kettő-öt év, ennek sokkal tartósabban kell megvalósulnia – mondta Tarlós István, aki szerint ez „kettőt jelenthet”: az állam vagy beszállna a finanszírozásba, vagy átenged egy bevételi forrást a főváros számára.
Tarlós István megjegyezte azt is, hogy soha senki annyi pénzt nem adott a fővárosi közösségi közlekedésre, mint amennyit Orbán Viktor biztosított az utóbbi négy évben.