Újabb változások Budapest közlekedésében

Nem vezetik tovább a 4-es metrót a Bosnyák térig és Újpalotáig.

HZS
2015. 04. 27. 10:13
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az előterjesztés szerint a tervezési feladatok több mint másfél milliárd forintba kerülnek. A Külső Bécsi úti villamosvonal fejlesztése keretében az európai uniós forrásból megújult 1-es villamos pályáját a tervek szerint a Bécsi út külső szakaszán, az esztergomi elővárosi vasútvonal új Aranyvölgy állomásáig hosszabbítják meg. Az új végállomásnál intermodális csomópont létesül P+R és B+R parkolóval, helyköziautóbusz-végállomással.
A javaslat szerint az újpalotai villamosvonalat Zugló és Újpalota sűrűn lakott térsége felől a belváros felé irányuló nagy utazási igény indokolja. Ezt az igényt az 5-ös és a 7-es buszcsalád jelenleg „gazdaságtalan és környezetszennyező módon képes kiszolgálni”, ezért indokolt egy új, nagy kapacitású, magas szolgáltatási színvonalú kötöttpályás kapcsolat kiépítése – írták.

Kitértek arra is, hogy a magas kivitelezési költsége miatt a 4-es metró Bosnyák térig és Újpalotáig történő továbbvezetése „nem tud megvalósulni”. A tervek szerint visszaépítik a 44-es villamos megszüntetett, Thököly úti infrastruktúráját, de egyúttal teljesen új szakasz épül meg a Csömöri út – Drégelyvár utca – Nyírpalota utca útvonalon a Rákos-pataktól az újpalotai lakótelepig. A projekt keretében megtörténik a Mexikói úti vágányok rekonstrukciója és a Thököly úti villamosba való bekötése, ezzel reaktiválva az 1997-ben megszüntetett 67-es villamos közlekedését is. A Fogaskerekű vasút fejlesztése keretében megtervezik az új pályát, a beszerzendő járművekhez kapcsolódó alacsony peronokat, a Városmajornál a Szilágyi Erzsébet fasorban futó villamospályához létesülő vágánykapcsolatot, valamint a Széchenyi-hegy és a Normafa közötti új pályát.

Tarlós István főpolgármester korábban közölte, hogy az európai uniós költségvetési ciklusban körülbelül 340 milliárd forint támogatás kaphat a főváros fejlesztésre. A Baross tér és Újpalota közötti villamosvonal kiépítésére 26 milliárdot, a Külső Bécsi úti villamosra – a Vörösvári úttól az esztergomi vasútvonal új megállójáig – 14 milliárdot fordíthatnak majd.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.