A BKV szerint nem gazdaságtalan a metrók felújítása

Az első prototípus legyártása és Budapestre szállítása 2016 második felében történhet meg.

MTI
2015. 07. 17. 19:39
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Bolla Tibor úgy nyilatkozott, hogy egy szolgáltató mindig új járművekkel szeret közlekedni, mert jobb megoldás, mint a használt vagy a felújított járművek üzemeltetése, de a BKV akkor is hiába gondolkodik ezen, ha csak egy kicsi hiányzik a finanszírozásból. Elmondása szerint műszakilag összehasonlították a felújítást és az új járművek beszerzését, az eredmény azt mutatja, hogy a felújítás nem gazdaságtalan.

A Skinest Rail az Európai Bizottsághoz fordult jogorvoslatért, amelyről a BKV az elnök-vezérigazgató közlése szerint a sajtóból értesült, és értetlenül áll előtte, mivel itthon is lett volna lehetőségük jogorvoslatot kérni. Ezt később meg is tették, a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz fordultak azt kifogásolva, hogy a BKV érvénytelenítette az ajánlatukat.

Ez a vizsgálat halasztó hatályú, addig nem írhatják alá a szerződést a Metrowagonmassal, amíg le nem zárul az eljárás, kivéve, ha a bizottság mentesíti a BKV-t a szerződéskötési tilalom alól. Hozzátette, hogy külső és belső szakemberek is vizsgálták az ajánlatokat, egyhangú döntés született a Skinest Rail anyagának érvénytelenné nyilvánítása mellett, mivel nyolc pontban sem feleltek meg a kiírásnak.

Ma beszámoltunk arról, hogy a gyártó Metrowagonmas oldalán talált rá a Napi Gazdaság azokra a metrókocsikra, amelyekhez nagyon hasonlóak fognak közlekedni a hármas metró vonalán.

 

Nézze meg itt, milyenek lesznek az új metrókocsik!

Ha a következő napokban aláírhatják a szerződést, akkor az első prototípus legyártása és Budapestre szállítása 2016 második felében történhet meg, 3 éven belül pedig befejeződik a 37 kocsi felújítása. Ezzel kapcsolatban közölte, kocsinként változik majd, hogy mennyi alkatrészt tudnak majd megtartani a régi szerelvényekből, de a járműveknek újabb 25 évig kell futniuk. A kocsikban nem lesz klíma, csak a vezetőfülke lesz légkondicionált. Ezt Bolla Tibor azzal magyarázta, hogy jelentős pluszköltség lenne és nagymértékben terhelné a karosszériát. Az utasteret azonban a korábbiaknál hatékonyabban szellőztetik majd, és az energia-visszanyelő rendszernek köszönhetően nem keletkezik hulladékhő.

Bolla Tibor felhívta a figyelmet arra is, hogy a felújító cégnek szükség esetén alvállalkozóként be kell vonnia a 3-as vonal vonatvezérlő rendszerének gyártóját, így el tudják kerülni, hogy hasonló problémák legyenek, mint a 2-es vonalon, ahol az Alstom szerelvények és a Siemens rendszere között az első időszakban több probléma is volt.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.