A bírálóbizottság megállapította, hogy a Metrovagonmas ajánlata – hiánypótlás után – mindenben megfelel az ajánlattételi felhívás és az ajánlattételi dokumentáció előírásainak. Az egyetlen érvényes ajánlatot adó orosz cég 219,1 millió euróért (69 milliárd forint) végzi el a 37 darab, hat kocsiból álló szerelvény felújítását. A járművek garantált élettartama 25 év.
A tender iránt először huszonkét cég érdeklődött, majd határidőben hét nyújtott be jelentkezést. A hiánypótlások után öt jelentkező – az észt Skinest Rail, a cseh Skoda Transportation, a francia Alstom Transport, az orosz Mertrovagonmas és a spanyol Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF) – felelt meg a feltételeknek. Később az Alstom jelezte, hogy nem vesz részt a tenderen. A BKV közleménye szerint a végleges ajánlatokat május 28-án bontották fel, és a Skoda Transportation, a CAF, valamint a Skinest Rail ajánlatát érvénytelennek minősítették.
A felújított járművek fő előnye, hogy jelentősen javulhat a megbízhatóságuk, húsz százalékkal kevesebb elektromos energiát használnak fel, továbbá csökken a karbantartási és üzemeltetési költségük is. A felújítás során kicserélik az elektromos rendszert, automata tűzjelzőt és tűzoltó készüléket szerelnek a vagonokba, megújul a beltér, csökken a menetzaj, térfigyelő kamerákat építenek be, és megújul az automata vonatvezető rendszer is – írták.
A BKV kiemelte, hogy az Alstom szerelvények fajlagos kocsiára 1,2 millió euró volt, az orosz ajánlat ugyanilyen műszaki tartalomra átszámított korrigált ára 864 ezer euró.
A szerződést július 20-án írják alá, az első szerelvények a szerződés hatálybalépése után tizenhat-tizennyolc hónap múlva megérkeznek, majd – ha sikeresek a próbák – havonta két felújított szerelvény kerülhet forgalomba.