Itthon senkinek nem kell a Puskás sör

Tudja, hogy hol gyártják a valaha élt legnagyobb magyar labdarúgó nevével fémjelzett Puskás sört? A válasz Magyarország kell, hogy legyen, de nem az.

Havasi Zsolt
2015. 07. 29. 17:28
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Tavaly október végén került a boltok polcaira a Puskás sör. Az alkoholos termék, amelynek névadója egy labdarúgó legenda, Magyarország és Spanyolország büszkesége: Puskás Ferenc. Az italt a PUSKAS.COM Kft. közleményében úgy jellemezte, mint a sör, ami ott lehet minden futballrajongó asztalán. Eddig minden szép és jó, de miért nem jelzik az aranysárga dobozon a gyártó kilétét? Egyáltalán ki gyártja az ikon nevével árult sört?

A fogyasztóvédelmi jogszabály ezzel kapcsolatban így fogalmaz:

„A termék csomagolásán vagy a termékhez csatolt címkén feltüntetendő adatok egy része olyan általános információkat jelent, amelyekről minden termék esetében tájékoztatni kell a vásárlót.”

Az egyik adat, aminek tehát mindenképp szerepelnie kell a dobozon, az a gyártó vagy a forgalmazó neve és címe. Erre a jogszabályra világított rá az MNO-nak a Hyperlogic Kft. kereskedelmi igazgatója, Márton Szilvia is, aki arra a kérdésre, hogy lehet-e tudni a gyártó kilétét, kijelentette: a gyártóra vonatkozó információt a Hyperlogic Kft. üzleti titokká nyilvánította. De miért lett ez az információ üzleti titok? A kérdésre gyors választ kaptunk a PUSKAS.COM Kft. kereskedelmi igazgatójától:

„Természetesen nem titok, hogy hol készül, hiszen élelmiszerről van szó, amelynek a minőségére (nagyon sok magyar sörfogyasztó önmagáért is szereti a Lasko Pivót) büszkék vagyunk. Arra annyira nem, hogy a legismertebb magyarról elnevezett márkát a hazai nagy gyártók nem akarták felvállalni, s így a legjobb minőséghez a legjobb árat Szlovéniában sikerült megtalálni a sört forgalmazó, abban üzleti lehetőséget látó Hyperlogic Kft.-nek.”

A PUSKAS.COM Kft. egyébként minden eladott doboz sör árából 10 forinttal részesül, s ennek tíz százalékát azonnal jótékony célra fordítja Puskás Ferencné alapítványán, a Puskás Alapítványon keresztül.

A Puskás sört –, amelyből több százezer doboznyit forgalmaznak –, tehát a szlovén Lasko-gyárban főzik. Mint Sus Róbert kifejtette, a PUSKAS.COM Kft. megkereste mind a három Magyarországon működő multinacionális céget (Heineken Hungária Sörgyárak Kft., Dreher Sörgyárak Zrt., Borsodi Sörgyár Kft.), azonban egyik se bólintott rá a sör gyártására.

„Sajnos nem rajtunk múlt a megegyezés” – tette hozzá a kereskedelmi igazgató, aki az elutasítás mögötti indokokról elárulta, hogy leginkább a döntési mechanizmus volt a fő probléma.

„Túl sok embernek kell beleegyeznie, és senki nem meri felvállalni a felelősséget egy ilyen komoly stratégiai döntésnek egy nagy multi hazai leányvállalatánál” – mondta Sus Róbert.

Felhívtuk a Heineken Hungária Sörgyárak Zrt., a Dreher Sörgyárak Zrt. és a Borsodi Sörgyár Kft. kommunikációs osztályát is azzal a kérdéssel, hogy érkezett-e hozzájuk megkeresés a Puskás sör gyártásával kapcsolatban, amennyiben igen, miért mondtak nemet:

Az egyik, már említett nagy multinacionális vállalatnál dolgozó forrásunk azonban az MNO-nak úgy fogalmazott: azért nem jött létre a megegyezés, mert a PUSKAS.COM Kft. a velük történő egyezkedések során túl alacsony árat ajánlott, amiért nem érte volna meg belekezdeni a gyártásba.

Mindazonáltal az Öcsi bácsi nevét viselő cégnél törekednek arra, hogy a Puskás sörrel külföldön is meg lehessen jelenni, ám egyelőre Sus Róbert szerint a termékben (ellentétben a Szentkirályival vagy éppen a Suzukival), a hazai sörgyártó vállalatok nem látnak fantáziát. De mint a kereskedelmi igazgató hangsúlyozta ez a hozzáállás az első üzleti sikerek után biztosan változni fog, és keresik a megoldást arra, hogy még a multik kezében lévő magyar márkáknál is „magyarabb” sör kerüljön a Puskás sör dobozába.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.