Azonos gondokkal küzdenek a közlekedési ágazat különböző szereplői, létszámhiány miatt kongatják a vészharangot a MÁV-nál és teherfuvarozóknál is, és most ugyanilyen okból tragikus állapotokra hívja fel a figyelmet a Volán vállalatoknál működő Közúti Közlekedési Szakszervezet. A KKSZ figyelmeztetett: a Vasutasok Szakszervezete a szakmából való elvándorlásra panaszkodik, Wáberer György, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének (MKFE) elnöke mintegy 6500 sofőr hiányára hívta fel a figyelmet, s kiderült, hogy a Volán társaságoknál már a cégvezetés is elismeri: ha nem történik változás a képzésben és nem emelkednek a bérek, hamarosan nem lesz, aki vezesse a buszokat.
„A KKSZ évek óta több alakalommal is felhívta a munkáltatók és a tulajdonos MNV Zrt. képviselőinek a figyelmét a problémára, mégsem történt semmi” – áll a közleményben. Ezek után a szakszervezetet megdöbbentette a napokban Lázár János miniszter kijelentése, miszerint akár meg is szűnhetnek a Volánok. „Vagyis vissza a 20. század derekára, irány a Mávaut?” – teszi fel a kérdést a szakszervezet. A KKSZ-t megdöbbentette a kormányzat „égbekiáltóan laikus” következtetése, miszerint ha kevés a vasutas és kevés a buszvezető, akkor a két problémát egyetlen cégbe integrálva kisebb lesz a gond.
A szakszervezet felhívja a figyelmet, hogy a döntéshozásban senkinek nem jut eszébe annak a mintegy 18 ezer munkavállalónak a sorsa, akiknek a feje felett éppen dönteni készülnek, ismét nélkülük. „Ezeknek az embereknek a többsége itt dolgozza, itt éli le az életét úgy, hogy a munkában egyre több terhet raknak rájuk” – figyelmeztet a szervezet. Az autóbusz-vezetőktől elvették a korkedvezmény lehetőségét, miközben nagy értékű járművekért és nem utolsósorban utasok százaiért felelnek nap mint nap. Volánosnak lenni ma már nem divat, de még csak nem is csábító – áll a közleményben.