Szerdáig semmiképpen sem írjuk alá a szerződést a régi metrószerelvények felújítására a lezárt közbeszerzési eljárás nyertesével, az orosz Metrovagonmassal – közölte lapunkkal Bolla Tibor, a BKV Zrt. vezérigazgatója. Szerinte azután, hogy a vesztes, az észt illetőségű Skinest Rail a Közbeszerzési Döntőbizottságnál megtámadta pályázatának érvénytelenítését, meg kell várni, hogy a hatóság megtiltja-e a szerződéskötést vagy nem. Felvetésünkre, hogy Tarlós István lapunkkal közölt korábbi álláspontja szerint „bárki megtámadhatja a budapesti 3-as metró jármű-felújítási tenderének múlt szerdán kihirdetett eredményét, annak immár nincs halasztó hatálya”, a vezérigazgató azt mondta: a BKV jogászai szerint nem egyértelmű a jogi helyzet. – Vitatott, hogy a 3-as metró felújításával összefüggő beruházások gyorsítását is szolgáló, több mint egy hete hatályos törvény vonatkozik-e a szerelvények tenderére. Kérdésünkre a hatóság szerdáig válaszol – mondta Bolla. A jogszabály külön kiemeli, hogy hatálya kiterjed az „M3 metróvonallal összefüggő, azt kiszolgáló beruházásokra és felújítási tevékenységre (együtt: közlekedési beruházás), valamint a közlekedési beruházással összefüggő beszerzésekre és közigazgatási hatósági eljárásokra”. A törvény szerint „az elsőfokú hatósági határozat fellebbezésre tekintet nélkül végrehajtható”.
A kiírás szerint a 3-as metró vonalán 2017 végéig összesen 37, egyenként hat kocsiból álló szerelvényt kell forgalomba állítani. A BKV igazgatósága július 8-án a bírálóbizottság döntésével összhangban egyedüli érvényes pályázatnak a Metrovagonmas 69 milliárd forintos ajánlatát fogadta el. Az egyébként ugyancsak orosz tulajdonosi hátterű vesztes Skinest azonban a múlt héten váratlanul panaszt nyújtott be az Európai Bizottsághoz, és csak ezt követően fellebbeztek itthon. Állításuk szerint az ő ajánlatuk kedvezőbb volt, és minden műszaki követelménynek megfelelt.