A Brit Media Befektetési Zrt. is nyertes lehet abban az eljárásban, amelyet a Magyar Telekom írt ki az Origo értékesítésére – írta szerdán a Népszabadság.
A médiapiacon nemrég feltűnt új cégről maga az Origo írt: akkor a Klubrádió fő tulajdonosa, Arató András azt nyilatkozta, hogy a „Klubrádiót sem el nem adta, sem meg nem vette senki, viszont valóban történt tőkebevonás, és ezzel mintegy 5 százalékos tulajdoni arányban a Klubrádió Szolgáltató Zrt.-ben lett egy új tulajdonostárs.” A befektetőről elmondta, az a Belgiumban bejegyzett alapítvány – a Brit Europe – többségi tulajdonában lévő Brit Media Befektetési Kft.
A tőkebevonáshoz hozzájárulhatott az az ügy is, melynek pere április 23-án kezdődött a Fővárosi Törvényszéken. A Klubrádiót működtető társaság csaknem 1,4 milliárd forint kártérítés megítélését kérte azért, mert a médiatanács éveken keresztül nem kötött velük szerződést a korábban pályázaton elnyert fővárosi frekvencia használatára.
A Népszabadság több forrásból is arról értesült, hogy az Origo értékesítési eljárásában a cég bekerült az utolsó körös ajánlattételi körbe. Tekintettel arra, hogy egy frissen alapított társaságról van szó, ez azt jelenti, hogy a mögötte álló tulajdonosok, vagy azok, akik a háttérből finanszírozzák, nagyon erős ajánlatot tettek.
Mint írják, a Brit Media ügyvezetője, Megyeri András Jonatán nem ismeretlen versenyző a hazai médiavilágban, 2012-ig üzletfejlesztési igazgatóként dolgozott a TV2-ben Simon Zsolt, a csatorna jelenlegi vezérének irányítása alatt, azt megelőzően pedig a Viasat kereskedelmi igazgatója volt.
Jelenleg a Bét Sálom zsinagóga vezetésében a kántori feladatok ellátásával van megbízva önkéntes alapon, erről tanúskodik a Magyarországi Zsidó Hitközségek Szövetségének honlapja.