Az utasoknak kedvez a vasút műszaki fejlesztése

Egységes menetrendet, tarifát és jegyrendszert hoz az újítás, emellett átláthatóvá válik az utastájékoztatás is.

MTI
2015. 08. 03. 11:12
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az államtitkár megismételte, hogy a 2020-ig tartó uniós költségvetési időszakban a vasút fejlesztésére 1000 milliárd forint jut.

A kiemelt projektek a következő szakaszok lesznek: Budapest–Miskolc, Püspökladány–Debrecen, a dél-balatoni vonal Szántód-Kőröshegy és Balatonszentgyörgy közötti szakasza, Kelenföld–Százhalombatta–Pusztaszabolcs, Szeged–Hódmezővásárhely–Gyula, illetve a déli összekötő vasúti híd felújítása.

Arra a kérdésre, hogy a magyar vasút mikor éri el a német vasút színvonalát, Fónagy János elmondta, hogy az augusztus 20-án újranyíló Budapest–Esztergom-vonal már német színvonalú lesz. Hozzátette, Németországban 35-40 éve jöttek rá arra, a közút nem pótolja a vasutat, mivel sok utast és nagy tömegű árut vasúton célszerű szállítani.

Az államtitkár kifejtette még, hogy a MÁV adóssága 2010-ben 300 milliárd forint volt, ez az idei év végére 70 milliárdra csökken.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.