Az államtitkár megismételte, hogy a 2020-ig tartó uniós költségvetési időszakban a vasút fejlesztésére 1000 milliárd forint jut.
A kiemelt projektek a következő szakaszok lesznek: Budapest–Miskolc, Püspökladány–Debrecen, a dél-balatoni vonal Szántód-Kőröshegy és Balatonszentgyörgy közötti szakasza, Kelenföld–Százhalombatta–Pusztaszabolcs, Szeged–Hódmezővásárhely–Gyula, illetve a déli összekötő vasúti híd felújítása.
Arra a kérdésre, hogy a magyar vasút mikor éri el a német vasút színvonalát, Fónagy János elmondta, hogy az augusztus 20-án újranyíló Budapest–Esztergom-vonal már német színvonalú lesz. Hozzátette, Németországban 35-40 éve jöttek rá arra, a közút nem pótolja a vasutat, mivel sok utast és nagy tömegű árut vasúton célszerű szállítani.
Az államtitkár kifejtette még, hogy a MÁV adóssága 2010-ben 300 milliárd forint volt, ez az idei év végére 70 milliárdra csökken.