Forró, olajos víz tört fel a 134-es busz utasterébe, ami súlyos sérülést okozott az egyik utasnak, az esetről nemrég az Index számolt be. A BKV szerint az egyik, hűtővíz továbbítására szolgáló flexibilis cső mondta fel a szolgálatot. A hűtőrendszerben uralkodó nyomás miatt a sérült csőből nagy energiával kezdett kiáramolni a víz, egyenesen a motor- és utasteret egymástól elválasztó szerelőnyílásra. A szerelőnyílás ajtaja valószínűleg nem volt rögzítve, így a nagy energiájú kiáramló hűtőközeg elmozdította, és az utastérbe betörve egy fiatal utasnak súlyos, egy másiknak könnyebb sérüléseket okozott – írta a portál.
Az oldalnak sikerült elérnie a súlyosabb sérülést szenvedett fiatalt. Elmondása szerint július 24-én utazott Csillaghegyre a 134-es busszal, amikor robbanásszerű hang kíséretében hirtelen forró fekete folyadék spriccelt ki mellette, s a ráömlő víz leforrázta mindkét lábát. A mentőket valószínűleg a busz sofőrje hívta ki.
Az oldal levélben kérdezte a BKV-t az esetről, a válaszlevélben mindössze könnyű sérülésekről írtak, ám a Szent István Kórház égés- és plasztikai sebészeti osztályán közölték vele, bent tartják megfigyelésre több napig, amíg ki nem derül, szükség lesz-e műtétre, bőrtranszplantációra.
A BKK tájékoztatása szerint a rendőrök lefoglalták az autóbuszt, és további vizsgálatra a BRFK telephelyére szállították.
Az Omnibusz blog a BKV indoklására reagálva azt írta: az ilyen meghibásodás minimális odafigyeléssel legfeljebb járatkimaradást okozott volna, sérülést semmiképpen. A hanyagság a leginkább esélyes magyarázat, hogy az egyébként legalább 5 kilogramm tömegű szerelőajtó nem volt rögzítve – pontosan az ilyen esetek elkerülése érdekében kötelezően rögzíteni kellene.
A Citarókon egyébként az ajtó négy sarkán van egy-egy faék-egyszerűségű zárszerkezet, ahol a rögzítőcsavar sokszor az utastérből látható módon hiányzik. Noha a baleset fekvő motoros busszal történt, ahol meglévő csavarok esetén nem feltűnő a rossz rögzítés, nem egy álló motoros busz esetében feltűnő a motortérburkolat csálé vagy hiányos rögzítése, ami hasonló esetekhez vezethet.
Február 15-én kigyulladt és teljesen kiégett egy autóbusz Budapesten, a Nagyajtai utcában. A tűz keletkezésétől néhány percen belül önkéntes és hivatásos tűzoltók is érkeztek a helyszínre, a tüzet eloltották, de a jármű így is teljesen kiégett.
A BKV azt közölte, hogy egy Mercedes-Benz Citaro típusú autóbusz motorterében keletkezett a tűz, s noha a járművezető azonnal megkezdte az oltást, a busz vázig leégett. A tűz keletkezésének okát, valamint az anyagi kár mértékét jelenleg vizsgálja a társaság. Azt is jelezték: a jármű 2012-ben érkezett a BKV-hoz.