Gondatlanság miatt történhetett baleset a BKV-buszon

Az olajos forró vízsugár másodfokú égési sérüléseket okozott a buszon utazó egyik fiatalnak.

MNO
2015. 08. 07. 19:23
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Forró, olajos víz tört fel a 134-es busz utasterébe, ami súlyos sérülést okozott az egyik utasnak, az esetről nemrég az Index számolt be. A BKV szerint az egyik, hűtővíz továbbítására szolgáló flexibilis cső mondta fel a szolgálatot. A hűtőrendszerben uralkodó nyomás miatt a sérült csőből nagy energiával kezdett kiáramolni a víz, egyenesen a motor- és utasteret egymástól elválasztó szerelőnyílásra. A szerelőnyílás ajtaja valószínűleg nem volt rögzítve, így a nagy energiájú kiáramló hűtőközeg elmozdította, és az utastérbe betörve egy fiatal utasnak súlyos, egy másiknak könnyebb sérüléseket okozott – írta a portál.

Az oldalnak sikerült elérnie a súlyosabb sérülést szenvedett fiatalt. Elmondása szerint július 24-én utazott Csillaghegyre a 134-es busszal, amikor robbanásszerű hang kíséretében hirtelen forró fekete folyadék spriccelt ki mellette, s a ráömlő víz leforrázta mindkét lábát. A mentőket valószínűleg a busz sofőrje hívta ki.

Az oldal levélben kérdezte a BKV-t az esetről, a válaszlevélben mindössze könnyű sérülésekről írtak, ám a Szent István Kórház égés- és plasztikai sebészeti osztályán közölték vele, bent tartják megfigyelésre több napig, amíg ki nem derül, szükség lesz-e műtétre, bőrtranszplantációra.

A BKK tájékoztatása szerint a rendőrök lefoglalták az autóbuszt, és további vizsgálatra a BRFK telephelyére szállították.

Az Omnibusz blog a BKV indoklására reagálva azt írta: az ilyen meghibásodás minimális odafigyeléssel legfeljebb járatkimaradást okozott volna, sérülést semmiképpen. A hanyagság a leginkább esélyes magyarázat, hogy az egyébként legalább 5 kilogramm tömegű szerelőajtó nem volt rögzítve – pontosan az ilyen esetek elkerülése érdekében kötelezően rögzíteni kellene.

A Citarókon egyébként az ajtó négy sarkán van egy-egy faék-egyszerűségű zárszerkezet, ahol a rögzítőcsavar sokszor az utastérből látható módon hiányzik. Noha a baleset fekvő motoros busszal történt, ahol meglévő csavarok esetén nem feltűnő a rossz rögzítés, nem egy álló motoros busz esetében feltűnő a motortérburkolat csálé vagy hiányos rögzítése, ami hasonló esetekhez vezethet.

Február 15-én kigyulladt és teljesen kiégett egy autóbusz Budapesten, a Nagyajtai utcában. A tűz keletkezésétől néhány percen belül önkéntes és hivatásos tűzoltók is érkeztek a helyszínre, a tüzet eloltották, de a jármű így is teljesen kiégett.

A BKV azt közölte, hogy egy Mercedes-Benz Citaro típusú autóbusz motorterében keletkezett a tűz, s noha a járművezető azonnal megkezdte az oltást, a busz vázig leégett. A tűz keletkezésének okát, valamint az anyagi kár mértékét jelenleg vizsgálja a társaság. Azt is jelezték: a jármű 2012-ben érkezett a BKV-hoz.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.