Baksa Norbert felrobbantotta az internetet. A divatfotós Der Migrant címmel készített provokatív fotósorozatot, amelyben egy lengén öltözött modellt fejkendőben ábrázol egy szögesdrót kerítés előtt. Egy fotón különösen felháborodott a közösségi oldalak népe: a felvételen egy Chanel-logós okostelefonnal készít szelfit a migránsnak öltözött modell.
A jelenségről és a felháborodásról vezető helyen számoltak be a híroldalak, a Buzzfeedtől kezdve a The Sydney Morning Heraldon és az El Paíson át egészen a The New York Timesig. Utóbbi cikkében azt írja, hogy Baksa háttérnek használja a menekültválságot arra, hogy bemutassa a luxusmárkákat. Az írás ezután lényegében tweeteket szemléz, ahogy a Huffington Post cikke is. „Gusztustalan”, „opportunista”, „beteg”, „nincs lejjebb”, a Twitter rögtönítélő bírósága nem kegyelmez.
A Huffington Post utolsó bekezdésében a politikát is idecitálja, megjegyezve, hogy hazánkat sokan kritizálták a határzár miatt, és hogy akár könnygázt és gumilövedékeket is be lehet vetni a határon az illegális bevándorlókkal szemben. A Mirror László Petra ügyét emlegeti fel a fotók kapcsán, az egyik kép alá pedig azt írták: Dzsungel: a sorozat akár a hírhedt calais-i táborban is készülhetett volna.
Az Elle-nek, a Playboynak és a Cosmopolitannek dolgozó fotós közleményt is adott ki. Baksa azt írja: a migránshelyzet komplex voltára kívánta felhívni a figyelmet a sorozattal, hozzátéve, hogy nem érti, hogy képesek az emberek az ellentmondásos információk áradatában egyértelműen állást foglalni az ügyben. Épp azt akarták megjeleníteni a fotós szerint: látunk egy szenvedő nőt, aki gyönyörű, és dacára annak, hogy milyen szituációban van, rendelkezik egy okostelefonnal és néhány csúcsminőségű luxustermékkel.
Senkit nem akartak megbántani a képekkel, szögezi le a fotográfus, aki kitér arra is, hogy a képek elkészítésekor megpróbáltak tekintettel lenni mindenki hitére és meggyőződésére, nem szerettek volna semmilyen határt átlépni, az elgondolkodtatás volt a céljuk. Legfontosabb mondata viszont ez: a sorozattal a médiának szerettek volna tükröt tartani, mivel már a sajtóban megjelent képek alapján készítették el a saját verzióikat.
Később újabb közleményt adott ki, amelyben jelezte, hogy bár egyre többen ismerik fel a képek mögött rejlő valódi üzenetet, szándékuk ellenére sajnos többeket megsértettek, ezért eltávolították a fotósorozatot. Megkerestük kérdéseinkkel is, a fotós válaszul azt írta, hogy baráti társaságán belül is találkozott mindkét irányban végletes gondolatokkal, a Der Migrantot pont azért készítette, hogy az emberek több szemszögből is megvizsgálják a menekültkérdést, mielőtt zsigeri véleményt alkotnak. Kérdésünkre leszögezte, hogy semmilyen cég nem bízta meg reklámcélú képek készítésével.