Félmilliárdért reprezentáltak a tárcák

Szijjártóék költötték a legtöbbet: 151 millió forintot.

2015. 10. 03. 6:20
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A parlament honlapján a napokban nyilvánosságra hozott válaszlevelek tanúsága szerint a legtöbbet a Külgazdasági és Külügyminisztérium fordított erre a célra: 151 millió forintot. Egyébként ennek az összegnek a nagy részét, 117 milliót a tárcához tartozó külképviseletek használták fel. A Miniszterelnökség a külügyi tárcáénak kevesebb mint a feléből megoldotta a maga reprezentálnivalóját: Lázár János tárcája 63,9 millió forintnyi közpénzt használt fel erre a célra. A rangsorban őket az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) követi 58,9 milliós ráfordítással.

Érdekesség, hogy írásbeli válaszában Rétvári Bence, az Emmi parlamenti államtitkára emlékeztette Mesterházy Attilát arra, hogy a 2010 előtti MSZP–SZDSZ-es kormányok idején a tárca jogelődjei mennyi pénz költöttek ugyanerre. Eszerint 2006-ban 135, 2007-ben 126, 2008-ban 106, 2009-ben pedig 90 millió forintot. Az összehasonlítás annyiban csalóka, hogy az Emmi idei 58,9 milliós összege csupán fél év „termése”, s csak a január 1-je és június 30-a közötti reprezentációs költségeket tartalmazza.

Az Emminél némileg kevesebbet, 55,3 millió forintot használt fel a Belügyminisztérium, amelynek vezetője, Pintér Sándor azt közölte Mesterházyval: az összegből 38,1 milliót uniós forrásból fedeztek. A többi válaszból a szocialista politikus megtudhatta, hogy a Nemzetgazdasági Minisztérium 39,2, a Földművelésügyi Minisztérium 35, a fejlesztési tárca pedig 23 millió forintot költött reprezentációra. A legszerényebben az igazságügyi és a honvédelmi tárca „bemutatózott”: előbbi 3,5, utóbbi 2,9 millió forintot szánt erre a célra az év első felében.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.