Átszervezik a közlekedést

A jövő év elejétől tervezett változások elsősorban a Dél-Budát Pesttel összekötő járatokat érintik. De Óbuda közlekedése is átalakulhat.

2015. 11. 04. 13:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Egyre többen használják a tavaly március óta közlekedő 4-es metrót, ezt már a múlt év végi utasforgalmi adatok is megerősítették – mondta lapunknak Tarsoly András, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) közlekedésszervezési vezetője. Szerinte a következő felmérés várhatóan meghaladja majd a napi százhatvanezres utasszámot is, így a megváltozott közlekedési igények alapján átszervezhetők a metró feletti buszvonalak. A jövő év elejétől tervezett változások elsősorban a Dél-Budát Pesttel összekötő járatokat érintik. A másik terv pedig az egész budai térség, kiemelten Óbuda közlekedését alakítja át az úgynevezett fonódó villamoshálózat december végi átadása után.

A BKK honlapján meghirdetett „társadalmi egyeztetés” keretében november 10-ig bárki tehet észrevételt és javaslatot mindkét változtatási csomagra. „Több esetben fordult már elő az egyeztetések során, hogy sokan fogalmaztak meg más véleményt egy adott járat útvonalának megváltoztatásával kapcsolatban, mi pedig változtattunk a terveken” – emelte ki Tarsoly András.

Az első csomag lényege, hogy a XXII. kerületből tovább fejlesztik a 4-es metróhoz közlekedő autóbuszjáratokat. A tervek szerint a Nagytétényből induló autóbuszok útvonala és menetrendje is változik, a 33-as járatot Újpalotáig hosszabbítják meg. A 133-as buszjárat tervezett új útvonala az egyetemvárosi közlekedőket segíti, a Műegyetem rakparton pedig új megállót is létesítenek. A metróval több esetben azonos területet kiszolgáló 7-es buszcsalád szerepét viszont csökkentenék. A 7E gyorsjárat Újpalotáig közlekedő vonalán a buszok januártól a reggeli és délutáni csúcsforgalmi időszakban, továbbá napközben is sűrűbben járnának.

Tarsoly András kérdésünkre kifejtette: bár a 4-es metró elindulása jelentősen megváltoztatta az utazási szokásokat, a felszíni közösségi közlekedés átszervezése, a buszvonalak módosítása több évig tartó folyamat. Ha szükséges, minden évben finomítják a forgalmi rendet. A dél-budai térségben egyébként jelentős változást hozott ez évtől az 1-es villamos meghosszabbítása is, a BKK adatai szerint ezt a vonalat szintén egyre többen használják.

A budai fonódó villamoshálózat műszaki átadását közvetlenül karácsony előtt, december 23-ra tervezik. Ezért hirdették meg már most a szintén jelentős villamos- és buszhálózati változásokat. A jelenleg még széttagolt budai villamosvonalak ezután ismét egységes hálózatot alkotnak. Új, átszállásmentes kapcsolatok jönnek létre Észak-, Közép- és Dél-Buda között. A 17-es villamos meghosszabbításával Óbudáról a Széll Kálmán tér és az Alkotás út érintésével közvetlenül eljuthatunk majd a Fehérvári út térségébe, s szintén hosszabb útvonalon járnak majd Kelenföldről és Kamaraerdőből, a Batthyány téren át Óbudára a 19-es és a 41-es villamosok is.

Ezeken a meghosszabbított vonalakon forgalomba állnak majd új, akadálymentes CAF járművek is. Dél-Budára közvetlen villamosjáratokkal lehet majd eljutni Hűvösvölgyből a Krisztina körúton és az Alkotás utcán keresztül is – tájékoztatta lapunkat a közlekedésszervezési vezető. Szerinte a sűrű villamosközlekedés több autóbuszjárat, köztük a jelentős forgalmú 86-os útvonalát is kiváltja. További buszok útvonalát és menetrendjét is úgy módosítanák, hogy a járatok megfelelő csatlakozást kínáljanak az új villamoshálózathoz, valamint változtatnának a Római úti, illetve a Pók utcai lakótelepen élők közlekedésén is.

„A változtatási javaslatok részleteit a Budapesti Közlekedési Központ honlapján (www.bkk.hu, társadalmi egyeztetés rovat) találhatják meg az érdeklődők, akik ugyanott tehetnek észrevételeket. A következő napokban személyes egyeztetéseket tartunk az érintett kerületi önkormányzatokkal is. Ezt követően összegezzük, majd az előírások szerint 30 nappal a bevezetés előtt véglegesítjük és közzétesszük az új forgalmi rendet” – fűzte hozzá Tarsoly András.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.