MÁV: jelentős változás a jövő évi menetrendben

Több vonalon is járatokat szüntettek meg.

MTI
2015. 11. 19. 16:10
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Tájékoztatott arról, hogy az új menetrendben a rendkívül alacsony kihasználtságú vonalakon járatokat szüntettek meg, amely révén 0,98 százalékkal csökken a 2016. évi utaskilométer. Az így felszabaduló 1,5 milliárd forint költségmegtakarításból 2016-tól 300-zal növelik egyebek között a fedélzeti jegyvizsgálók és a mozdonyvezetők számát, illetve bővítik a zsúfoltabb vonalakon a kínálatot. Csépke András hangsúlyozta: a járatmegszüntetések nem érintik a munkába és iskolába járást, valamint a közúton le nem fedett területeket. A MÁV-Start Zrt. vezérigazgatója kiemelte: a megújult jegyértékesítési rendszer kiterjesztésével egyre inkább valós adatokkal rendelkeznek majd az utazási szokásokról, amit a igényvezérelt struktúrájú menetrendben év közben is követni tudnak majd.

Csépke András beszámolt arról, hogy korszerűbb járművek közlekednek a vonalakon, jelenleg 108 Flirt motorvonatból álló flottájukat a fővárostól egyre távolabb tudják közlekedtetni a megújuló vasúti pályákon, a kelet-magyarországi térségben pedig felújított járművek közlekednek. Megjegyezte, hogy a szolgáltatás színvonalának növelésével emelkedik az utasok száma, ez visszafordíthatja az éves szinten mért utasszámcsökkenést. Feldmann Márton, a MÁV-Start Zrt. értékesítési vezérigazgató-helyettese kiemelte, hogy az utasok 62 százaléka bérlettel veszi igénybe a szolgáltatást, és fontosnak nevezte a törzsutasok megtartását. A vezérigazgató-helyettes tájékoztatása szerint a vasúttársaság évente átlagosan több mint egymillió vonatot közlekedtet, amelyek több mint 75 millió kilométert tesznek meg.

A menetrendi változások közül kiemelte, hogy a Budapest–Komárom–Győr–Hegyeshalom-vonalon a bécsi főpályaudvar megnyitása miatt új menetrendi struktúrát alakítottak ki. Budapest–Győr között az InterCity-vonatok óránként közlekednek, és megállnak Tatán, valamint Komáromban, továbbá munkanapokon az elővárosi vonatok Budapest és Tatabánya között sűrűbben járnak. A Budapest–Székesfehérvár-vonalon pedig 13 vonat meghosszabbított útvonalon Kőbánya-Kispest és Martonvásár között jár majd, a Budapest és Veszprém között közlekedő vonatok közül hat megáll Gárdonyban is. A MÁV-Start tájékoztatása szerint csökken a menetidő a Kelenföld–Székesfehérvár–Gyékényes-vonalon pályafelújítás befejezése miatt, például Budapest és Keszthely között átlagosan 15 perccel lesz rövidebb az eljutás.

Új járatokat indítanak Budapestről Százhalombattára a munkába és iskolába járás időszakában, a Bécsbe tartó Hortobágy EuroCity a jövőben Nyíregyházáról indul, továbbra is érinti Debrecent és a Keleti pályaudvart. A nemzetközi forgalomban a bécsi új vasúti pályaudvar nyitása lehetővé teszi a menetidő-csökkenést az osztrák főváros érintésével közlekedő járatoknál, emiatt a bécsi vonatok a mostanihoz képest fél órával később indulnak a Keleti pályaudvarról az új menetrendben és harminc perccel korábban érkeznek Budapestre. A Csehország és Németország közötti közlekedés változása miatt a Budapestről Prágán át Hamburgba közlekedő járatok közül naponta egy vonat közlekedik a teljes szakaszon, a többinél a cseh fővárosban át kell szállni, ugyanakkor Budapest és Prága között 10 perccel rövidül a menetidő. Az új menetrendben Varsóba új EuroCity-járat indul Budapestről naponta Varsovia néven.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.