Ma már a nyugalmat szeretem, fiatalkoromban inkább a pörgés tetszett. Ezzel kezdi beszélgetésünket egy korábbi taxis hiéna, és okolja meg a váltását, aki ma már az egyik nagy budapesti személyszállító cégnél sofőr. Taxisunk, Csaba teljes név és arc nélkül vállalta a beszélgetést, mert hiába van sokak szerint rengeteg (körülbelül 4700) taxis a fővárosban, ennek a társaságnak a tagjai úgy ismerik egymást, hogy könnyen elcsattanhat egy-két pofon, ha megismerik. Mert Csaba ráadásul régóta van a szakmában: a kilencvenes évek szabályozatlan vadkapitalizmusát végigvezette, több esztendőt pedig annál a társaságnál húzott le, amelynek tulajdonképpen köszönhetjük a mai hiénataxisokat vagy, ahogy ő fogalmaz, a lopósokat.
Ő maga, ahogy elmondása szerint a sofőrök jelentős része, a pénz miatt kezdett repülőtéri fuvarokat vállalni. Ma már szinte elképzelhetetlen, de abban az időben nem voltak például fix tarifák, így őrült összegeket lehetett keresni. Nem csoda, ha felgyulladt egy-két autó, vagy megvertek egy-két sofőrt. Ez soha nem a reptéren történt, mert ott minden be van kamerázva – mondja Csaba, hozzátéve, hogy a zónások területére betévedt taxisokat megkocsikáztatták, és a városban magyarázták el neki, hogy miért nincs semmi keresnivalójuk Ferihegyen. Ha kellett, akkor odabent verték meg, akkor nem látta senki.
Csaba dolgozott a Zónánál, a félhivatalos reptéri taxitársaságnál. A Citadella Diszkó fura uraként is ismert V. István cége igazi vadkeleti módon lett a házi fuvarozó cég: a Budapest Airport Zrt. volt jogi igazgatójának élettársa pont annál az ügyvédi irodánál dolgozott, amelyik elkészítette a Zóna – nem mellesleg – később nyertes pályázatát. De volt még a listájukon ezenkívül vesztegetés, „erőszakkal megváltott” drosztok is. Csaba ezt úgy foglalja össze: V. jó, főleg baloldali pártkapcsolatai révén mindenkit meg tudott vezetni, még a repülőtér későbbi brit tulajdonosait is.
Csaba elképesztő állapotokról, leharcolt autókról, és hihetetlen trükkökről mesél. Ugyan volt rá egy alkalmazott, hogy a zónások mellől elzavarja a lopósokat, de nem szabadott tökéletes munkát végeznie. Magyarán egy-két lopóst mindig oda kellett engedni a repülőtérre, mert V. mindig rájuk hivatkozott, hogy miért nem fizet Ferihegynek, elvégre tudott arra hivatkozni, hogy „azok” ellopták a zónások fuvarját. Csaba állítja, hogy V. még egy fotóst is felvett, hogy be tudja bizonyítani mindezt tárgyalópartnereinek, akiknek persze nem mondta el azt, hogy ezeket a lopósokat konkrétan ő fizette.