LMP: Ésszerűtlen módon költöttek el uniós pénzeket

A politikus szerint nem „kamuprogramokra” kellene használni a pénzt.

MTI
2016. 03. 10. 16:34
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Hadházy Ákos, az ellenzéki párt antikorrupciós szakszóvivője csütörtöki sajtótájékoztatóján azt mondta: a rugalmas munkaidő elterjesztését célzó nemzeti programra eddig hatmilliárd forintot költöttek, az új uniós ciklusban pedig hétmilliárd forintot szánnak rá.

A politikus a célt támogatandónak tartotta, ugyanakkor arra hívta fel a figyelmet, hogy a források nagyobb részét nem a vállalkozások támogatására fordították, hanem olyan cégeknek fizették ki, amelyek rugalmas munkaidővel kapcsolatos szaktanácsadással foglalkoznak. Hozzátette: ezek a cégek 20-30 munkanap alatt 10-12 millió forintot kaptak tevékenységükért.

Hadházy Ákos szerint a pénz elköltésének abszurditását mutatja, hogy például a menetrend szerint dolgozó kaposvári tömegközlekedési vállalat vagy egy veszprémi temetkezési vállalkozás és egy söröző, de még a pannonhalmi apátság is kapott támogatást arra, hogy bevezesse a rugalmas munkaidőt.

„Én sokkal olcsóbban elmondtam volna nekik, hogy a tisztelendő urak a misére menjenek be a templomba, egyébként meg otthon írják meg rugalmas munkaidőben a szöveget erre” – mondta az LMP-s politikus, aki szerint valódi célokra kellene használni ezeket a pénzeket, nem pedig „kamuprogramokra”.

Hadházy Ákos az FHB Bank esetleges titkos állami támogatásáról megjelent sajtóhírekkel kapcsolatban felvetette: miért érte meg a postának, hogy 49 százalékos részesedést vásároljon az FHB-ben, mi köze volt ehhez az akcióhoz Németh Lászlónénak, a Miniszterelnökség államtitkárának, illetve miért kellett a Takarékszövetkezeteknek folyamatosan pénzt adniuk egy olyan bankba, amely még nem volt nyereséges?

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.