Tarlós megmutatta az új logót

Csak úgy záporoztak a számok a pénteki tájékoztatón: kiderült, mennyibe fájnának az agglomerációs járatok és bemutatták az új szlogent is.

BO
2016. 03. 04. 16:17
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Hétmilliárd forintos kiadástól szabadul meg a főváros az agglomerációs buszjáratok leadásával. Az Index idézte a főpolgármestert, aki szerint Bagdy főpolgármester-helyettes kedden Fónagy államtitkárral egyeztet a részletekről, de egy biztos: kormányhatározat van a járatok átvételéről, ezekkel a költségekkel idén január 1-től már nem kell számolnia a fővárosnak.

A budai fonódó villamos munkálataival kapcsolatban közölte: március 14-én érnek véget a Clark Ádám téren, a teljes beruházást a Széll Kálmán tér felújításának befejezése után, május 10-e körül adják át. A budai fonódó villamos nagyon népszerű, hiszen óriási a kihasználtsága, „éppen ezért elég soká fog a közlekedési múzeumba kerülni” – idézte Tarlóst az MTI. A főpolgármester ezzel üzent az intézményt vezető Vitézy Dávidnak, aki a napokban kritizálta a beruházás végrehajtását. Ugyanakkor az újpalotai villamos tervét elhalasztják, hogy a 3-as metró felújítását ne kelljen „fapados” minőségben elvégezni. (Erről is beszélt a főpolgármester lapunknak február 27-ei interjújában, melyet az alábbi linken érhet el – a szerk.) Arról is szólt, hogy várhatóan hatvan új Mercedes buszt vásárolnak és állítanak forgalomba 3 milliárd forintból a jövő év elejéig.

A Petőfi híd betondarabjainak omlásáról szólva elmondta: nem öt év alatt került ilyen állapotba a híd, fokozott felügyeletet kap, ám a felújítását biztosan megelőzi a Lánchíd és az Alagút rekonstrukciója. Időpont nem hangzott el egyik felújításra sem.

A 2017-es vizes vébére 9,5 milliárdot költ a város, ebből a Margitszigetre 2,4 milliárd, a Kárpát utcára 100 millió, a Róbert Károly körút felújítására pedig 3 milliárd jut majd a HVG tudósítása szerint.

Tarlós István a kérdésekre válaszolva közölte, hogy a közgyűlés februárban a Kúria döntésére reagálva döntött úgy, hogy eltörli a parkolás és a parkolószelvény megváltása közötti ötperces türelmi időt, amelyre hivatkozva kérni lehetett a pótdíj törlését. Úgy fogalmazott, a rosszhiszemű autósokkal szemben próbálnak megoldást találni, míg a jóhiszemű autósokat a változtatás után csak „szerény módon fenyegeti” a büntetés veszélye, hiszen az ellenőröket nem biztatják indokolatlan szigorúságra.

Mint mondta, Budapest továbbra is önállóan szervezi a főváros idegenforgalmát, ugyanakkor szorosabban együttműködik majd az állammal. A főpolgármester ezzel azokat a sajtóértesüléseket cáfolta, amelyek szerint az állam a budapesti turisztikai intézmények államosítását tervezné.

A főpolgármester ezzel azokat a sajtóértesüléseket cáfolta, amelyek szerint az állam a budapesti turisztikai intézmények államosítását tervezné.

Budapest 2020-ig tartó terveiről azt mondta a HVG szerint, hogy felújítják a 3-as metrót, meghosszabbítják az 1-es villamost, Őrmezőn egy intermodális csomópontot építenek, Csillaghegyen árvízvédelmi beruházást terveznek, lesz két új hulladékhasznosító mű, a Vízművek csőhálózatát is rekonstruálni akarják, és azbesztmentesíteni is akarnak.

A Budapesti Fesztiválzenekarral kapcsolatban elmondta: tavaly 260 millió forint támogatást adtak a zenekarnak, „fajlagosan többet”, mint az állam. Budapest nem zárkózik el a zenekar további támogatásától, annak mértékét várhatóan a közgyűlés március 30-i ülésén tárgyalják – tette hozzá.

A sajtótájékoztatón Szalay-Bobrovniczky Alexandra főpolgármester-helyettes bemutatta a főváros új logóját és szlogenét: „A város, amely egyesít”.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.