Tarlós megmutatta az új logót

Csak úgy záporoztak a számok a pénteki tájékoztatón: kiderült, mennyibe fájnának az agglomerációs járatok és bemutatták az új szlogent is.

BO
2016. 03. 04. 16:17
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Hétmilliárd forintos kiadástól szabadul meg a főváros az agglomerációs buszjáratok leadásával. Az Index idézte a főpolgármestert, aki szerint Bagdy főpolgármester-helyettes kedden Fónagy államtitkárral egyeztet a részletekről, de egy biztos: kormányhatározat van a járatok átvételéről, ezekkel a költségekkel idén január 1-től már nem kell számolnia a fővárosnak.

A budai fonódó villamos munkálataival kapcsolatban közölte: március 14-én érnek véget a Clark Ádám téren, a teljes beruházást a Széll Kálmán tér felújításának befejezése után, május 10-e körül adják át. A budai fonódó villamos nagyon népszerű, hiszen óriási a kihasználtsága, „éppen ezért elég soká fog a közlekedési múzeumba kerülni” – idézte Tarlóst az MTI. A főpolgármester ezzel üzent az intézményt vezető Vitézy Dávidnak, aki a napokban kritizálta a beruházás végrehajtását. Ugyanakkor az újpalotai villamos tervét elhalasztják, hogy a 3-as metró felújítását ne kelljen „fapados” minőségben elvégezni. (Erről is beszélt a főpolgármester lapunknak február 27-ei interjújában, melyet az alábbi linken érhet el – a szerk.) Arról is szólt, hogy várhatóan hatvan új Mercedes buszt vásárolnak és állítanak forgalomba 3 milliárd forintból a jövő év elejéig.

A Petőfi híd betondarabjainak omlásáról szólva elmondta: nem öt év alatt került ilyen állapotba a híd, fokozott felügyeletet kap, ám a felújítását biztosan megelőzi a Lánchíd és az Alagút rekonstrukciója. Időpont nem hangzott el egyik felújításra sem.

A 2017-es vizes vébére 9,5 milliárdot költ a város, ebből a Margitszigetre 2,4 milliárd, a Kárpát utcára 100 millió, a Róbert Károly körút felújítására pedig 3 milliárd jut majd a HVG tudósítása szerint.

Tarlós István a kérdésekre válaszolva közölte, hogy a közgyűlés februárban a Kúria döntésére reagálva döntött úgy, hogy eltörli a parkolás és a parkolószelvény megváltása közötti ötperces türelmi időt, amelyre hivatkozva kérni lehetett a pótdíj törlését. Úgy fogalmazott, a rosszhiszemű autósokkal szemben próbálnak megoldást találni, míg a jóhiszemű autósokat a változtatás után csak „szerény módon fenyegeti” a büntetés veszélye, hiszen az ellenőröket nem biztatják indokolatlan szigorúságra.

Mint mondta, Budapest továbbra is önállóan szervezi a főváros idegenforgalmát, ugyanakkor szorosabban együttműködik majd az állammal. A főpolgármester ezzel azokat a sajtóértesüléseket cáfolta, amelyek szerint az állam a budapesti turisztikai intézmények államosítását tervezné.

A főpolgármester ezzel azokat a sajtóértesüléseket cáfolta, amelyek szerint az állam a budapesti turisztikai intézmények államosítását tervezné.

Budapest 2020-ig tartó terveiről azt mondta a HVG szerint, hogy felújítják a 3-as metrót, meghosszabbítják az 1-es villamost, Őrmezőn egy intermodális csomópontot építenek, Csillaghegyen árvízvédelmi beruházást terveznek, lesz két új hulladékhasznosító mű, a Vízművek csőhálózatát is rekonstruálni akarják, és azbesztmentesíteni is akarnak.

A Budapesti Fesztiválzenekarral kapcsolatban elmondta: tavaly 260 millió forint támogatást adtak a zenekarnak, „fajlagosan többet”, mint az állam. Budapest nem zárkózik el a zenekar további támogatásától, annak mértékét várhatóan a közgyűlés március 30-i ülésén tárgyalják – tette hozzá.

A sajtótájékoztatón Szalay-Bobrovniczky Alexandra főpolgármester-helyettes bemutatta a főváros új logóját és szlogenét: „A város, amely egyesít”.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.