Hétmilliárd forintos kiadástól szabadul meg a főváros az agglomerációs buszjáratok leadásával. Az Index idézte a főpolgármestert, aki szerint Bagdy főpolgármester-helyettes kedden Fónagy államtitkárral egyeztet a részletekről, de egy biztos: kormányhatározat van a járatok átvételéről, ezekkel a költségekkel idén január 1-től már nem kell számolnia a fővárosnak.
A budai fonódó villamos munkálataival kapcsolatban közölte: március 14-én érnek véget a Clark Ádám téren, a teljes beruházást a Széll Kálmán tér felújításának befejezése után, május 10-e körül adják át. A budai fonódó villamos nagyon népszerű, hiszen óriási a kihasználtsága, „éppen ezért elég soká fog a közlekedési múzeumba kerülni” – idézte Tarlóst az MTI. A főpolgármester ezzel üzent az intézményt vezető Vitézy Dávidnak, aki a napokban kritizálta a beruházás végrehajtását. Ugyanakkor az újpalotai villamos tervét elhalasztják, hogy a 3-as metró felújítását ne kelljen „fapados” minőségben elvégezni. (Erről is beszélt a főpolgármester lapunknak február 27-ei interjújában, melyet az alábbi linken érhet el – a szerk.) Arról is szólt, hogy várhatóan hatvan új Mercedes buszt vásárolnak és állítanak forgalomba 3 milliárd forintból a jövő év elejéig.
A Petőfi híd betondarabjainak omlásáról szólva elmondta: nem öt év alatt került ilyen állapotba a híd, fokozott felügyeletet kap, ám a felújítását biztosan megelőzi a Lánchíd és az Alagút rekonstrukciója. Időpont nem hangzott el egyik felújításra sem.
A 2017-es vizes vébére 9,5 milliárdot költ a város, ebből a Margitszigetre 2,4 milliárd, a Kárpát utcára 100 millió, a Róbert Károly körút felújítására pedig 3 milliárd jut majd a HVG tudósítása szerint.
Tarlós István a kérdésekre válaszolva közölte, hogy a közgyűlés februárban a Kúria döntésére reagálva döntött úgy, hogy eltörli a parkolás és a parkolószelvény megváltása közötti ötperces türelmi időt, amelyre hivatkozva kérni lehetett a pótdíj törlését. Úgy fogalmazott, a rosszhiszemű autósokkal szemben próbálnak megoldást találni, míg a jóhiszemű autósokat a változtatás után csak „szerény módon fenyegeti” a büntetés veszélye, hiszen az ellenőröket nem biztatják indokolatlan szigorúságra.
Mint mondta, Budapest továbbra is önállóan szervezi a főváros idegenforgalmát, ugyanakkor szorosabban együttműködik majd az állammal. A főpolgármester ezzel azokat a sajtóértesüléseket cáfolta, amelyek szerint az állam a budapesti turisztikai intézmények államosítását tervezné.
A főpolgármester ezzel azokat a sajtóértesüléseket cáfolta, amelyek szerint az állam a budapesti turisztikai intézmények államosítását tervezné.
Budapest 2020-ig tartó terveiről azt mondta a HVG szerint, hogy felújítják a 3-as metrót, meghosszabbítják az 1-es villamost, Őrmezőn egy intermodális csomópontot építenek, Csillaghegyen árvízvédelmi beruházást terveznek, lesz két új hulladékhasznosító mű, a Vízművek csőhálózatát is rekonstruálni akarják, és azbesztmentesíteni is akarnak.
A Budapesti Fesztiválzenekarral kapcsolatban elmondta: tavaly 260 millió forint támogatást adtak a zenekarnak, „fajlagosan többet”, mint az állam. Budapest nem zárkózik el a zenekar további támogatásától, annak mértékét várhatóan a közgyűlés március 30-i ülésén tárgyalják – tette hozzá.
A sajtótájékoztatón Szalay-Bobrovniczky Alexandra főpolgármester-helyettes bemutatta a főváros új logóját és szlogenét: „A város, amely egyesít”.