A tiltakozók a Hősök terén gyülekeztek. A Főtaxi már korábban közölte, hogy a cég gépjárművei nem vesznek részt a tüntetésben.
Később a Deák téren tizennyolc autó sávlezárással folytatta a demonstrációt, a taxik a parkolósávot, a buszsávot és a kerékpársávot foglalták el délelőtt fél tizenegytől.
Horacsek Róbert, a szervezők szóvivője az MTI-nek elmondta: a demonstráció során a Hősök teréről indulva a Budapesti Közlekedési Központnál, a Nemzeti Közlekedési Hatóságnál és a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumnál petíciókat adtak át a demonstráció résztvevői, amelyben a taxisok számára január óta kedvezően megváltozott jogszabályok betartatását követelik. A taxisok egy csoportja megállt a budapesti amerikai nagykövetségnél, ám ott nem adtak át petíciót.
A szervezők egyébként péntek este nyolc óráig kértek és kaptak engedélyt a demonstrációra, ám nem zárják ki, hogy meghosszabbítják.
Az MTI tudósítója a helyszínen azt tapasztalta, hogy a demonstráció nem okozott különösebb forgalmi fennakadást a Deák téren.
Az Uber Hungary Kft. 2014 novemberében kezdte meg magyarországi működését, a cégnek 26,203 millió forintos nettó árbevétele és 4,071 millió forintos vesztesége volt tavaly a nyilvánosan hozzáférhető cégadatok szerint. Az okostelefonokra letölthető utazásmegosztó alkalmazással az autósok és az utasok online találhatnak egymásra, és a viteldíj rendezése is a rendszeren keresztül történik. Budapesten 1200 Uber-sofőr dolgozik, az utazásmegosztó alkalmazás felhasználóinak száma Magyarországon 110 ezer.
A taxisok szerint az Uber ellehetetleníti a taxitársaságokat, mivel ugyanolyan személyszállítási szolgáltatást végeznek, mint az Uber, miközben nem felelnek meg a taxisokra vonatkozó szabályoknak, és az adózásuk is átláthatatlan a számlázás nélküli online fizetés miatt. Emiatt a taxisok január 18-án be nem jelentett demonstrációt kezdtek a Bajcsy-Zsilinszky út, József Attila út, Andrássy út kereszteződésében. A tiltakozást január 21-én fejezték be, miután a szervezők elérték céljukat: megállapodtak a kormánnyal, hogy tárgyalásokat kezdenek a taxistörvényről, illetve az Uber működéséről.
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) bejelentette, hogy zéró toleranciát alkalmaz az uberesekkel szemben, és tájékoztatót tett közzé honlapján, amelyben leírta, mi a teendője a magyar adótörvények alapján az ilyen tevékenységet végző sofőrnek.
Ezekre reagálva az Uber kidolgozta akciótervét, és február elsejétől csak az a sofőr dolgozhat az Ubernek, aki az adószámát és az adatait feltöltötte a cég platformjára, és az Uber rendszere minden utazásról a magyar előírásoknak megfelelő elektronikus áfás számlát állít ki az autóspartner nevében.
Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára február közepén bejelentette: március végén, április elején hatályba lép az a kormányrendelet, amely lehetővé teszi, hogy a taxisokkal szemben támasztott személyi és tárgyi feltételeket be nem tartó uberesek gépkocsijáról egy esetleges ellenőrzés során az intézkedő levegye a rendszámot, vagyis a gépkocsit kivonja a forgalomból. A Nemzeti Közlekedési Hatóság szerint azonban az Uber Hungary Kft. személyszállítási közvetítői tevékenységet végez diszpécserszolgálattal, noha erre nincs engedélye.