Tarlós sürgősen menne Orbánhoz

Ráfizethet a Fidesz, ha a 3-as metrót a felújítás előtt le kell állítani.

2016. 10. 06. 6:50
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

– Még a héten szeretnék tárgyalni Orbán Viktor kormányfővel, mert minden, a 3-as metró felújítása nélkül elvesztegetett nap óriási kárt okoz – mondta lapunk kérdésére Tarlós István (Fidesz–KDNP) főpolgármester. Hozzátette: nem vállalná a felelősséget azért, ha a metrójáratok közlekedését műszaki okok miatt még azelőtt le kellene állítani, hogy megkezdődne a felújítás. Márpedig a kezdési időpont egyre bizonytalanabb, főként miután Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszter kezdeményezésére a Közbeszerzési Döntőbizottság felfüggesztette a metrópótláshoz kiírt buszos szolgáltatási megrendelési pályázatot.

A hivatalos dokumentumok alapján a közel 140 milliárdos rekonstrukció pályaépítési tenderét a főváros – a kormány támogató tanúsítványának birtokában – a lehetséges legkorábbi időpontban kiírta. A szeptember 17-én a Közbeszerzési Értesítőben megjelent közbeszerzési eljárásban azonban hiába hirdetnek nyertest 2017 elején, és hiába mondta azt Tarlós István még akkor, hogy február végén, de legkésőbb március elején megkezdődhetnek a munkálatok, ha addigra nemhogy 150, de egyetlen metrópótló buszt sem tudnak előállítani.

Másfél milliárd forinttal drágább pályázati ajánlattal, szokatlan szerződési feltételekkel, így ötvenszázalékos előleg kifizetésével kötöttek szerződést az Alstommal metrókocsik szállítására a Demszky-korszakban – közölte lapunkkal Borbély Lénárd (Fidesz–KDNP), a kedden ülésezett, Alstom-ügyet vizsgáló ideiglenes fővárosi bizottság elnöke. Szerinte ezek a megállapítások szakértők meghallgatása után „körvonalazódtak”. A Nemzeti Nyomozó Irodán hatodik éve zajló nyomozással párhuzamosan a bizottság novemberben egykori bizottsági elnököket hallgatna meg, meghívnák Demszky Gábor korábbi SZDSZ-es főpolgármestert és Aba Botondot, a BKV volt vezérigazgatóját. (MN)

A központi beavatkozással a Volánbusz versenyelőnyhöz juthat, ha a pályázóktól szerződéskötéskor nem, csak a teljesítés határnapján kérnek garanciát arra, hogy vannak buszai. Ez a hazai buszösszeszerelő céget, a Mabit is helyzetbe hozná, s a kormány a 2018-as választási kampány előtt bejelenthetné a „magyar buszokat”.

Mint megírtuk, a Volánbusz csak szeptember 25-én írta ki saját beszerzési pályázatát 150 buszra. Ennek csak az ajánlattételi határideje jár le október 25-én, és ezért mondhatta egy hete Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter, hogy jövő nyár előtt nem kezdődhet meg a felújítás.

A metróüggyel is kapcsolatban lapunk arról kérdezte meg Kiszelly Zoltán politológust, hogy visszaszorulhat-e a Fidesz 2018-ban, majd 2019-ben Budapesten, különös tekintettel arra, hogy a kvótanépszavazáson is gyenge eredményt tudtak csak elérni a fővárosban. – Budapesten, mint korábban is, több a „protest szavazó”. Mozgósításuk az ellenzéknek, otthonmaradásuk a kormánypártoknak kedvez – mondta Kiszelly, aki szerint a főváros fideszes vezetésének eredményeket kellene felmutatnia a hátrány elkerüléséhez.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.