Hol a pénz, hol van az a sok milliárd?

Tudni szeretnék, mire ment el a pénz: a Momentum kikérte az olimpiát előkészítő cég összes szerződését.

MNO
2017. 02. 14. 15:14
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A budapesti olimpiai pályázat előkészítésével megbízott Budapest 2024 Nonprofit Zrt. létrehozása óta kötött összes szerződést kikérte a cégtől a Momentum Mozgalom. Az olimpiáról szóló népszavazáshoz aláírásokat gyűjtő mozgalom elnöke, Fekete-Győr András az eseményről készült videóban elmondta: arra kíváncsiak, hogy pontosan mire, és milyen cégekkel szerződve költötte el a cég azt a több milliárd adóforintot, amit eddig kaptak.

A Momentum elnöke személyesen vitte el az adatigénylési kérelmet a Budapest 2024-nek helyet adó Eiffel Palace-ba, ahonnan azonban a cég Ganz utcai ügyfélfogadási irodájába irányították. Itt kiderült, hogy külön munkacsoport foglalkozik a közérdekűadat-igénylésekkel, Fekete-Győr pedig még papírt is kapott róla, hogy tizenöt napon belül megkapják a kért adatokat. A Budapest 2024 illetékes munkatársa egyébként megjegyezte Fekete-Győrrel beszélgetve, hogy azzal nincs baja, ha az emberek érdeklődnek a költések iránt, csak azzal, ha „mindenféle politikai párt” próbál ebből ügyet csinálni.

Korábban az Átlátszó írt arról, hogy a Budapest 2024 decemberben emelte meg az olimpiai pályázat reklámozására fordítható keretösszeget 410 millióval, ami így 1,3 milliárd forintra nőtt. Emelték a tanácsadásra fordítható keretösszeget is: ez az Index szerint kilenc hónap alatt 5,15 milliárdról 7,25 milliárdra nőtt, vagyis negyven százalékkal emelkedett. A Népszabadság pedig arról cikkezett 2016 őszén, hogy a cég az Eiffel Palace-ban bérel egy 128 négyzetméteres irodát 17,2 millió forintért. A cikk alapján 2016 szeptemberéig 6,5 milliárd forintot költött tavaly szeptemberig.

 

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.