Ötmillióért rendelt szingliadó-tanulmányt a KDNP

Tavaly még tagadták, hogy akárcsak fontolóra vették volna a KDNP-közeli szociológus ötletét.

MNO
2017. 02. 09. 6:41
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Hiába tagadta ezt tavaly az Ifjúsági Kereszténydemokrata Szövetség (IKSZ), most anyapártjuk, a Kereszténydemokrata Néppárt (KDNP) 4,9 millió forint értékben rendelt demográfiai kutatást Benda József Vezetői Tudás Kft. nevű cégétől – írja a Népszava. Benda a lappal csak annyit közölt, hogy a számos kiváló szakember bevonásával folyó munka célja, hogy javaslatokat tegyenek új, lehetséges családtámogatási formákra.

 A HVG még tavaly írta meg az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet tanácsadójaként is dolgozó szociológusról, hogy egy szakértői háttéranyagban a népességfogyás megakadályozására többek között szingliadó bevezetését, az abortusz korlátozását, illetve a munkahelyekre „népesedési megbízott” kinevezését javasolta.

A kirobbant botrány nyomán az IKSZ lefújta a szociológussal tervezett kerekasztal-beszélgetését, majd perrel fenyegette meg azokat, akik azt híresztelik, hogy a párt akárcsak vitatkozni akart volna bármilyen, a szingliadóként jellemezhető adóformáról.

Benda időközben a honlapjára feltette a nagy port fölvert cselekvési tervet. A tervezetben „szingliadó” egyáltalán nem szerepel. Az abortuszról is csak annyit ír, hogy azt 35-45 éves korosztály gyermektelen tagjai számára „előzetes konzultációhoz, terápiához, mentoráláshoz lehetne kötni”. Ugyanakkor fenntartja, hogy minden, 10 főnél többet foglalkoztató munkahelyeken népesedési felelős kellene kinevezni, aki szemmel tartja, hogy a munkáltatók nem dolgoztatják-e túl a 35-45 éveseket, illetve a kisgyerekes anyákat. Javasolja, hogy csökkentsék a kisgyermekes anyák munkaidejét, vezessenek be állami hozományt.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.