Dávid Ilona a napilap szerdai számában emlékeztetett arra, hogy miközben a fővárostól átvették a hévet, a cég hitelállományát a 2010-es 300 milliárdról 2016 végére 64 milliárd forintra csökkentették. Ennek köszönhetően a MÁV többet tudott felújításokra és karbantartásra költeni, a fejlesztések hatására pedig a vonatok 92 százaléka pontosan közlekedett tavaly.
A legfontosabb beruházásnak az elnök-vezérigazgató a kaposvári és a sátoraljaújhelyi vonal felújítását nevezte, a Budapest–Százhalombatta- és a Budapest–Hatvan-vonal felújítása pedig hamarosan megkezdődik.
Összesítése szerint jelenleg mintegy 300 kilométernyi vasútvonal lenne alkalmas az óránkénti 160 kilométeres sebességre, ám ehhez kiegészítő beruházások, például a biztosítóberendezés és a rádiókommunikációs hálózat kiépítése szükséges. Amennyiben a MÁV újabb pályázata sikeres lesz, 2018-ra elérhetik a 160-as sebességet a vonatok az erre alkalmas pályákon.
Dávid Ilona elmondta: meghirdették a pályázatot 40 nagy kapacitású, 600 férőhelyes elővárosi motorvonat beszerzésére, ezek közül az első járművet szerencsés esetben már jövőre forgalomba tudják helyezni.
Folynak Kőbánya-Kispest állomás, valamint Kőbánya-alsó és Zugló megállóhelyek korszerűsítésének előkészületei, a Nyugati és a Keleti pályaudvar esetében pedig rövidesen megérkezik a felhatalmazás a tervezés megkezdésére. Tavaszig a keszthelyi és a kaposvári, majd a balatonfüredi, őszre pedig a tapolcai állomás újul meg.
A MÁV kiemelt figyelmet fordít a munkaerő-utánpótlás biztosítására, amelyet segíthet a készülő, hároméves bérfejlesztési program is – mondta el a lapnak Dávid Ilona.