A BKK-vezér szerint rossz címen figyelmeztették őket – aztán jött a cáfolat

Dabóczi Kálmán szerint az online rendszerüket megbuheráló fiú úgy segített, mintha a kukába dobta volna figyelmeztető levelét.

MN
2017. 07. 24. 17:31
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Telefoninterjúban mondta el véleményét a BKK-s online bérletrendszert kijátszó fiúról a BKK vezérigazgatója, a beszélgetést a 444.hu szúrta ki.

Dabóczi Kálmán a Rádió 1 reggeli műsorában beszélt arról, hogy szerinte a fiatalember a hiba felfedezése után egy olyan e-mail-címre küldte el figyelmeztetését, amit nem olvasnak az adminisztrátorok, és egy olyan e-mailre válaszolt, amiben külön figyelmeztetésként is szerepel (no reply), hogy ne küldjenek erre a címre válaszlevelet. ( A „no reply” figyelmeztetést egyebek mellett automatikusan generált e-mail-üzenetek – például hírlevelek – feladó sorában szokták alkalmazni a rendszergazdák.)

Az erre a címre küldött üzenet – Dabóczy szerint – olyan, mint ha valaki a címzett melletti kukába dobta volna összegyűrt levelét.

A vezérigazgató még azt is megjegyezte, hogy a bejelentőnek eleve a [email protected] e-mail-címre kellett volna küldenie észrevételét. Hozzátette, hogy kétkedik a fiatalember jó szándékában, mivel az Indexnek is küldött levelet, párhuzamosan a BKK-val, a bbk@ címre történő bejelentést pedig csak két órával az után tette meg, hogy értesítette a portált.

A magát a Facebookon most már csak Etikus bűnözőként emlegető fiú azonban pár órán belül cáfolta Dabóczy szavait: bizonyítékként egy screenshotot tett fel oldalára, amin látható, hogy első bejelentését elküldte a bkk@ kezdetű címre is.

Dabóczi a reggeli rádióműsorban azután kritizálta a hackert, hogy a BKK-vezér a napokban bocsánatot kért a közlekedési központ online rendszerének sorozatos hibái miatt, és megkövette a felhasználókat a rendszert fejlesztő T-Systems is.

Ráadásul közös közleményében a két vállalat még ezt írta a hibát feltáró és emiatt rendőrségi kihallgatásra citált fiú ügyében: „BKK és a T-Systems Magyarország vezérigazgatói sajnálattal értesültek arról, hogy a gyanúsított egy fiatal diák, aki a médiában megjelent nyilatkozatai szerint jó szándékkal járt el.”

Az online jegy -és bérletértékesítési rendszer hibáiról hetek óta szólnak a hírek, a biztonsági réseket feltáró Közlekedő Tömeg blogoldal szerint tízből tízszer tudták hamisított felületükkel becsapni a BKK ellenőreit, és még a QR-kód-olvasó sem buktatta le őket. A rendszer sérülékenysége miatt az utasadatok is veszélyben voltak.

Az indulatok azonban akkor szabadultak el igazán, amikor az 50 forintért havi bérletet vásárló és a hibát a BKK-nak és a sajtónak is jelentő fiatal ügyében a T-Systems feljelentést tett – igaz, ismeretlen tettes ellen –, majd a fiatalembert a rendőrség lakásáról előállította.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.